آخرین فناوری های تولید آمونیاک و سنتز متانول

آخرین فناوری های تولید آمونیاک و سنتز متانول

 شرکت جانسون متی انگلستان که در زمینه توسعه و فروش فناوری های تولید متانول، آمونیاک، گاز سنتز و محصولات پایین دستی مرتبط و همچنین تولید و فروش انواع کاتالیست های مورد نیاز در فرآیند تولید گاز سنتز، آمونیاک، متانول، تبدیلات گاز طبیعی به مشتقات نفتی و کاتالیست های حاوی فلزات با ارزش (گروه PGM) دارای اعتبار و شهرت جهانی است، پس از چندین سال تحریم صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و به دنبال اجرای برجام، کنفرانس دو روزه ای در تهران با شرکت فعالین صنعت نفت و گاز و پتروشیمی ایران برگزار کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، شرکت جانسون متی در این کنفرانس آخرین فناوری های توسعه داده شده خود را در زمینه تولید آمونیاک، سنتز متانول، ریفرمرهای جدید GHR ، کاتالیست های جدید و با عملکرد بالا در زمینه کراکینگ گاز طبیعی و تولید محصولات پایین دستی گاز سنتز به علاقه مندان معرفیو زمینه های شرکت فعالتر خود را در ایران آماده کرد.

چهره های شاخص جانسون متی، جان برایتلینگ، متیو هامفری، سو اپلتون و رضا عبادی از برگزار کنندگان و سخنرانان اصلی و کلیدی این کنفرانس دو روزه بودند. جمعی از مدیران و کارشناسان صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از شرکت های عملیاتی و خدمات فنی مهندسی در این کنفرانس دو روزه شرکت کردند و ضمن استفاده از مشاوره های فنی شرکت جانسون متی، از آخرین تغییرات فناوری در تولید محصولات نفتی و پتروشیمیایی و زمینه همکاری در احداث پلنت های جدید بالادستی و صنایع تکمیلی مطلع شده و مذاکرات مرتبط در حاشیه کنفرانس انجام شد.

در همین حال روز اول کنفرانس تمرکز بر فناوری های تولید گاز سنتز و محصولات بالادست و تکمیلی داشت. در این روز پس از معرفی کلی و تاریخچه خدمات و فناوری های توسعه داده شده شرکت جانسون متی، ابتدا مروری بر چشم انداز بازار آمونیاک و متانول و مشتقات پایین دستی ارایه شد و سپس، آخرین فناوری های تولید آمونیاک شرکت (uhde (TKIS) معرفی شد و در پی آن با توجه به در اختیار گرفتن فناوری تولید فرمالدهید از متانول از شرکت سوئدی PERSTORP FORMOX ، آخرین به روز رسانی ها در کاتالیست فرایند و فناوری تولید این محصول پرکاربرد و پایین دستی متانول مرور شد.

همچنین در ادامه با توجه به خرید سهم ۱۱ درصدی شرکت CECC چین توسط جانسون متی، فناوری جدید MTX یا تولید اولفین های C3 و C4 از متانول معرفی شد که با موفقیت مراحل پایلوت و دموپلنت را پشت سر گذاشته است و در رقابت با فناوری MTO در شرایطی که علاوه بر تولید پروپیلن، مشتقات بوتیلن نیز مطلوب سرمایه گذاران باشد، می تواند مورد توجه قرار گیرد.

در پایان روز نخست، نسل جدید ریفرمرهای COMBI اتوترمال همراه با مبدل بازیابی حرارتی یا اصطلاحا GHR REFORMER که بالغ بر ۲۰ سال سابقه توسعه فناوری در جانسون متی را یدک می کشد، به عنوان یکی از راهکارهای کاهش مصرف قابل توجه آب، بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش انتشار آلاینده های گازی در پلنت های متانول و بویژه واحدهای متانول میان دستی که برای تولید محصولات نهایی اولفین طراحی شده اند، کاربرد دارد.

به گزارش «پتروتحلیل»، روز دوم کنفرانس، تمرکز ویژه ای بر آخرین فناوری های به کار رفته در کاتالیست های سنتز آمونیاک و متانول و کاتالیست های مورد استفاده در تولید گاز سنتز از مراحل سولفورزدایی تا ریفرمینگ، شیفت دمای پایین و بالا و نهایتا متاناسیون برقرار بود و جانسون متی ضمن ارایه اطلاعات مفید از ابعاد مختلف شیمی کاتالیست، فرایند و مکانیک کاتالیست، از آخرین محصولات قابل فروش خود در فرایندهای مختلف پرده برداری کرد.

همچنین آخرین تجهیزات مدرن بازرسی فنی ریفرمر ها و  کوره ها نیز معرفی و به همراه مصادیق کاربردی تحلیل شدند.

۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳
تعداد بازدید : ۱,۳۹۹