وضعیت حمل‌ونقل تجاری ایران در پسابرجام تغییری نکرده/هزینه در ایران ۵۰ درصد بالاتر از استاندارد جهانی

وضعیت حمل‌ونقل تجاری ایران در پسابرجام تغییری نکرده/هزینه در ایران ۵۰ درصد بالاتر از استاندارد جهانی
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل زمینی کالای تجاری در گشور گفت: هزینه حمل و نقل کالا در کشور ما حداقل ۵۰ درصد بالاتر از استاندارد های جهانی است.

فاطمه مقیمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: در شرایط پسابرجام تغییری در وضعیت حمل و نقل تجاری ایران صورت نگرفته است زیرا در درجه اول ما  فرسودگی ناوگان داریم.

وی با بیان اینکه  اخیرا شنیده می‌شود که قصد خرید ناوگان جدید زمینی از کشور کره داریم افزود: در صورت  تحقق این امر شاهد تغییرانی در ناوگان حمل و نقل تجاری خواهیم بود. البته خرید نوع ناوگان حمل و نقل تجاری خود تاثیرگذار است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: امیدواریم که این بار شاهد خرید ناوگان مناسبی باشم تا دوبار کامیون‌هایی مانند هوو چینی به کشور نیاید.

وی تصریح کرد: در صورتی که بازسازی و نوسازی در ناوگان حمل و نقل صورت بگیرد، آن موقع می توانیم ادعا کنیم که در بخش جابه جایی کالا قدرتمند هستیم اما  وقتی که این امکانات را نداریم و متوسل به دیگران می شویم، قیمت تمام شده این خدمت بالا می رود و رقابتی نخواهد بود.

مقیمی گفت: فرسودگی ناوگان حمل و نقل کالایی کشور علاوه بر آسیب به محیط زیست،  منجر به افزایش مصرف سوخت و هزینه تمام شده می‌شود.

وی تاکید کرد: تعداد ناوگان حمل و نقل زمینی ما کافی نیست و در مواقع لزوم نمی توان آن را برای مقاصد مختلف به کار گرفت.

مقیمی با بیان اینکه هزینه حمل و نقل کالا در کشور ما حداقل 50 درصد از استاندارد های جهانی بالاتر است گفت: در صورتی برای اجرای بند "ه" ماده 163 برنامه چهارم اهتمام صورت گیرد، بسیاری از مشکلات ما حل می شود، هرچند در برنامه پنجم این موضوع اصلا دیده نشده است. با اجرای این بند می توانیم ناوگان با عمر کمتر از 3 سال را به کشور وارد کنیم.

۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ۰۸:۵۸
تعداد بازدید : ۹۹۸