وزیر انرژی روسیه وارد تهران شد

وزیر انرژی روسیه وارد تهران شد

وزیرانرژی روسیه به دعوت رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه رأس یک هیأت بلند پایه اقتصادی، تجاری، کشاورزی وارد تهران شد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی به دعوت محمود واعظی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه، - یکشنبه شب- در رأس هیاتی متشکل از مقام‌های اقتصادی، تجاری، کشاورزی، صنعتی و نفت و گاز روسیه وارد تهران شد.

هدف از این سفر، پیگیری نتایج اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور که در آبان ماه در مسکو برگزار شد و همچنین پیگیری توافق‌های حاصل شده در سفر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به ایران است. محمود واعظی رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و نوواک به بحث و تبادل نظر در زمینه توافق‌های حاصل شده بین دو کشور در این سفر می‌پردازد. 

وزیر انرژی روسیه با برخی از مقام‌های کشورمان از جمله وزرای نفت، نیرو و راه و شهرسازی نیز دیدار و گفت و گو می‌کند. ارزش مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال 2014 با 5درصد رشد نسبت به سال قبل از آن به رقم یک میلیارد و 700 میلیون دلار نزدیک شده است.

۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ۰۹:۱۹
تعداد بازدید : ۱,۰۰۰