اوراق سلف ١٥٠ میلیارد تومانی پتروشیمی پردیس معامله شد

اوراق سلف ١٥٠ میلیارد تومانی پتروشیمی پردیس معامله شد
مرحله نخست اوراق سلف موازی استاندارد اوره شرکت پتروشیمی پردیس به ارزش ١٥٠ میلیارد تومان صبح امروز از طریق بورس کالای ایران منتشر شد که با ثبت تقاضای ٩ برابری حجم عرضه، کل این اوراق به محض بازگشایی معاملات و ظرف یک ثانیه به فروش رفت.

به گزارش شانا، ساعت ٩:٣٠ دوره پیش گشایش انتشار اوراق سلف موازی اوره آغاز شد که این دوره به منظور ثبت سفارش کارگزاران بود که در همان ابتدا تقاضای چندبرابری حجم عرضه بر سامانه معاملات نقش بست؛ به این ترتیب راس ساعت ١٠ و به محض بازگشایی معاملات، کل اوراق معامله شد.

براساس این گزارش، مرحله اول اوراق سلف موازی استاندارد اوره شرکت پتروشیمی پردیس به روش «عرضه گسترده با قیمت ثبات» تا سقف ١٩٩ هزار و یک تن و با قیمت ٧ میلیون و ٥٣٧ هزار و ٦٧٠ ریال به ازای هر تن با همکاری تامین سرمایه امین، در بورس کالا عرضه شد.

به گزارش بورس کالا، گفتنی است مرحله دوم این اوراق نیز به ارزش ١٥٠٠ میلیارد ریال در اوایل سال آینده منتشر می شود.

این اوراق منضم به اختیار خرید و فروش تبعی با نام، قابل معامله در بورس کالا و معاف از مالیات است که هدف از این عرضه تامین منابع مالی لازم برای تکمیل پروژه سه فاز شرکت پتروشیمی پردیس بود.

اوراق سلف موازی استاندارد سود بین دوره ای ندارد و در پایان دوره یکساله خریدار می تواند نسبت به تحویل فیزیکی یا تسویه نقدی با توجه به قیمت دارایی پایه در سررسید و بر اساس قیمت اعمال اختیار فروش تبعی یا اختیار خرید تبعی اقدام کند.

سود روز شمار این اوراق ٢٢ درصد است که در پایان دوره زمانی قرارداد ٢٣ درصد سود تضمینی به دارندگان آن پرداخت شده و البته این سود می‌تواند تا سقف ٢٤ درصد هم افزایش یابد.

۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ۱۵:۱۹
تعداد بازدید : ۵۷۵