15 شرکت متقاضی احداث کارخانه پتروشیمی در منطقه ویژه پارسیان هستند

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: 15 شرکت متقاضی احداث کارخانه پتروشیمی درمنطقه ویژه پارسیان هستند که یکی از آنها از شرکت های بزرگ پتروشیمی دنیاست و قرار است با استانداردهای بین المللی پتروشیمی خود را بسازد.
به گزارش سه شنبه شب خبرنگار ایرنا، مهدی کرباسیان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان اظهارکرد: پروژه هایی همچون کارخانه آلومینیوم و دیگر پروژه ها نیز قرار است با سرمایه گذاری و مشارکت شرکت های خارجی و بخش خصوصی در این منطقه راه اندازی شود.
رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) خاطرنشان کرد: در آینده برای بیش از50 هزار نفر و در خوش بینانه ترین حالت 75 هزار شغل در منطقه ویژه پارسیان ایجاد خواهد شد.
وی احداث بندر منطقه ویژه پارسیان را از طرح های اصلی در این منطقه دانست و بیان داشت: زیرساخت های آب، برق و گاز در منطقه ویژه پارسیان ایجاد شده است.
کرباسیان ادامه داد: طبق اعلام وزارت نفت برای تامین گاز در منطقه ویژه پارسیان محدودیتی وجود ندارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پس از اجرای برجام، دو شرکت خارجی برای سرمایه گذاری احداث بندر در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند.
وی افزود: برای انجام این کار مشکل تامین مالی نداریم و امیدواریم در سال 95 عملیات اجرایی بندر را آغاز کنیم چون بندر محور کار در این منطقه است.
کرباسیان تاکید کرد: فعالیت منطقه ویژه پارسیان در غرب استان هرمزگان تحولات اساسی ایجاد می کند و موجب توسعه این منطقه و اشتغالزایی برای مردم خواهد شد.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با وسعتی افزون بر 9 هزار و 800 هکتار در پارسیان در غرب استان هرمزگان و مجاور با عسلویه بوشهر قطب صنعتی و اقتصادی ایران واقع شده است.
شهرستان پارسیان در 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸
تعداد بازدید : ۶۳۸