فاینانس ١,٩ میلیارد یورویی پتروشیمی بوشهر عملیاتی شد

مدیرعامل طرح پتروشیمی بوشهر از عملیاتی شدن فاینانس ١,٩ میلیارد یورویی این طرح خبر داد و گفت: فاز نخست طرح تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود. به گزارش شانا، غلامرضا مستجاب الدعوه، پیشرفت کلی فاز نخست طرح پتروشیمی بوشهر را که شامل بخش‌های متانول و یوتیلیتی است، بیش از ٦٠ درصد عنوان کرد و گفت: مراحل تکمیل واحدهای شیمی‌سازی طرح در دستور کار قرار دارد. 

وی با بیان اینکه فاز نخست طرح پتروشیمی بوشهر با شتاب مطلوبی در حال ساخت و خرید و نصب تجهیزات آن نیز در حال انجام است، افزود: فرآیندهای مهندسی فاز دوم این طرح که تولید پلی اتیلن، الفین و ‌ام‌ای جی را در برمی‌گیرد، به‌زودی نهایی می‌شود.

8357834572462363473458345734573473573

به گفته مدیرعامل طرح پتروشیمی بوشهر، فاز دوم اجرای این طرح در مجموع ١٠ درصد پیشرفت داشته و در حال حاضر خرید تجهیزات آن آغاز شده است. مستجاب الدعوه با اشاره به اینکه فاز سوم طرح پتروشیمی بوشهر نیز در مرحله انتخاب دانش فنی و امضای قرارداد قرار دارد، تصریح کرد: این فاز به تولید اسیداستیک و ونیل استات مونومر اختصاص خواهد داشت.

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر با بیان اینکه فاینانس ١,٩ میلیارد یورویی این پروژه نیز عملی شده و در حال استفاده است، افزود: زمان راه‌اندازی فاز نخست پروژه پایان سال ٩٥ تعیین شده و بهره‌برداری از کل طرح نیز در سال ٩٧ امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، طرح پتروشیمی بوشهر با ظرفیت سالانه 3 میلیون تن محصول شامل واحدهای اتان، اتیلن، برش‌های سه‌کربنه، متانول، گوگرد، پلی اتیلن سبک و سنگین‌خطی، اسیداستیک خواهد بود. پتروشیمی بوشهر با هدف تولید سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن متانول، یک میلیون تن الفین، ٥٥٠ هزار تن اتیلن گلیکول، ٣٠٠هزار تن پلیمر سنگین و سبک و ٣٠٠ هزار تن اسیداستیک طراحی و اجرا می‌شود. همچنین این طرح ظرفیت ١٥٠ هزار تن جداسازی گوگرد، ٢٩٥ میلیون فوت مکعب در روز بازیابی اتان و ٣٢٤ میلیون فوت مکعب در روز شیرین‌سازی گاز را دارد.

۱۴ فروردین ۱۳۹۵ ۰۹:۱۹
تعداد بازدید : ۴۳۶