لزوم انسجام شبکه بانکی برای عملی کردن اهداف اقتصاد مقاومتی

لزوم انسجام شبکه بانکی برای عملی کردن اهداف اقتصاد مقاومتی
رئیس کل بانک مرکزی خواستار انسجام شبکه بانکی برای عملی کردن اهداف اقتصاد مقاومتی شد.

به گزارش شانا به نقل از بانک مرکزی، ولی الله سیف، عصر دیروز (شنبه، ١٤ فروردین ماه) در مراسم دیدار نوروزی با مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره بانکها، انسجام شبکه بانکی را برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل  خواستار شد.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اهمیت سال ١٣٩٥ در اقتصاد کشور، گفت: با توجه به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل،  نقش نظام بانکی در تحقق این شعار، حیاتی است، در این خصوص بانکها باید با هماهنگی و انسجام بیشتر و موثرتر در مسیر تحقق این مهم گام بردارند.

وی با بیان این که استفاده بهینه از منابع محدود، اصل مهم تحقق اهداف امسال است، افزود: هدایت منابع به سمت بخشهای مختلف اقتصادی باید با دقت بالایی انجام شود و منابع به بخشهایی اختصاص یابد که بیشترین بهره‌وری را برای اقتصاد کشور داشته باشند.

سیف با بیان این که نرخ سود مناسب در یک اقتصاد سالم با فاصله اندکی از نرخ تورم قرار دارد، تصریح کرد: روند کاهشی نرخ تورم ادامه دارد، بنابراین، نرخ سود بانکی نمی‌تواند فاصله زیادی با این نرخ داشته باشد و شبکه بانکی باید در این زمینه اراده کرده و در این مسیر و در زمان مناسب، پیشقدم باشد.

۱۵ فروردین ۱۳۹۵ ۱۰:۲۳
تعداد بازدید : ۸۶۰