پروازهای مستقیم بین ایران و پاکستان افزایش می‌یابد

پروازهای مستقیم بین ایران و پاکستان افزایش می‌یابد
رئیس اتحادیه های صنعتی و تجار پاکستان گفت ایران و پاکستان توافق کرده اند که روی صدور روادید دراز مدت ورود چند باره برای تجار و افزایش پروازهای مستقیم بین دو کشور کار کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری دی نیوز، عرفان اقبال شیخ، رئیس اتحادیه های صنعتی و تجار پاکستان گفت، انعقاد پیمان تعرفه ترجیحی بین ایران و پاکستان موجب مرتفع شدن موانع غیرتعرفه ای در مبادلات تجاری دو جانبه خواهد شد و زمینه را برای انعقاد یک موافقتنامه تجارت آزاد فراهم خواهد کرد.

وی گفت، این قابل توجه است که هر دو کشور توافق کرده اند که روی صدور روادید دراز مدت ورود چند باره برای تجار و افزایش پروازهای مستقیم برای افزایش چشم اندازهای تجاری کار کنند.

وی همچنین افزود، تجارت در بخش های کشاورزی و معدنی دارای ظرفیت عظیمی است و ایران و پاکستان می توانند در این زمینه ها به عنوان مکمل یکدیگر عمل کنند. چشم انداز صادرات خدمات در زمینه های حمل و نقل، مالی، ارتباطات، بیمه و آی تی بسیار گسترده است.

این مقام پاکستانی در ادامه گفت: «ما می توانیم از ایران نفت ارزان بخریم و از طریق صادرات برنج به این کشور میلیون ها دلار ارز به دست بیاوریم. با توجه به اینکه هند امروزه دست بالاتر را در بازار ایران دارد، با اتخاذ یک استراتژی بهتر، ما می توانیم سهم خودمان را از بازار این کشور پس بگیریم. ارزش مبادلات دو کشور می تواند به 7 میلیارد دلار افزایش یابد.»

وی امضای برنامه همکاری استراتژیک تجاری 5 ساله (2016 تا 2021) بین دو کشور را به منزله آغاز دوره ای جدید توصیف کرد که فرصتی عظیم در اختیار دو کشور برای ارتقاء همکاری های اقتصادی قرار می دهد.

عرفان اقبال شیخ از وزارت بازرگانی پاکستان خواست تا راه های مختلف ارتقاء حجم تجارت دو جانبه با ایران به 5 میلیارد دلار در طی 5 سال را مطابق با چشم انداز رهبران ارشد دو کشور در جریان دیدار دو رئیس جمهور بررسی نماید. وی برگزاری نمایشگاه تجارت و سرمایه گذاری توسط ایران در پاکستان در ماه سپتامبر را به فال نیک گرفت و تصریح کرد که بخش خصوصی دو کشور باید نقش اصلی را در تقویت روابط دوجانبه در همه زمینه ها ایفا کنند.

۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ۱۰:۱۷
تعداد بازدید : ۸۸۱