ایران بزودی به حق و سهم خود در بازار دست می یابد

ایران بزودی به حق و سهم خود در بازار دست می یابد
رئیس جمهوری با بیان این که ایران قدرت بزرگ منطقه‌ای و یک کشور تاثیرگذار در عرصه انرژی بشمار می‌‌رود، گفت: اگر برجام نبود، حتی یک بشکه نفت را هم نمی‌توانستیم صادر کنیم، اما بزودی با یاری خداوند و تلاشهای دولت، به نقطه‌ای می رسیم که حق و سهم حضور ما در بازار بوده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (دوشنبه، ١٦ فروردین ماه) در دیدار وزیر، مدیران و کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تبریک سال جدید به همه کسانی که برای پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی تلاش می‌کنند، گفت: سال ٩٥، ‌سال کار، تلاش و مدیریت برای اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است.

وی با تاکید بر این که حرکت هوشمندانه و شتابان به سمت توسعه و پیشرفت، نیاز کشور است و  امروز تسهیلات و فضای بهتری برای حرکت در این مسیر فراهم  شده است، افزود: برجام، ایجاد تسهیلات لازم و برداشتن موانع است و فضایی را ایجاد می‌کند تا بتوانیم از همه امکانات به نفع مردم و توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنیم.

رئیس جمهوری با اشاره به این که در سالهای گذشته دشمنان ملت ایران به دنبال این بودند تا توانمندی و تاثیرگذاری ایران در بازار جهانی انرژی را حذف کنند در حالی که ایران قدرت بزرگ منطقه‌ای و یک کشور تاثیرگذار در انرژی بشمار می‌‌رود، تصریح کرد: اگر این دولت می‌خواست راه گذشته را ادامه دهد، امروز صادرات نفت کشور به صفر می‌رسید، در حالی که اگر برجام نبود، قدم به قدم حتی یک بشکه نفت را هم نمی‌توانستیم صادر کنیم، اما بزودی با یاری خداوند و تلاشهای دولت، به نقطه‌ای خواهیم رسید که حق و سهم حضور ما در بازار بوده است.

روحانی به اقدامهای دولت برای ارتقا نقش ایران در بازار انرژی و آثار آن بر زندگی مردم اشاره و عنوان کرد: دولت در عین حال تلاش کرده تا گام به گام، اتکا بودجه را به درآمدهای نفتی کاهش داده و برای اولین بار در تاریخ بعد از انقلاب، سال ٩٤ اولین سالی بود که صادرات غیرنفتی بیشتر از واردات غیرنفتی در کشور شد.

رئیس جمهوری با تاکید بر این که نباید اجازه دهیم فضای امید و تلاشی که پس از برجام شکل گرفته، از بین برود، عنوان کرد: باید قدردان زحمات کسانی باشیم که برای باز کردن این گره کور تلاش کردند و موفقیتهای دولت در سایه لطف و عنایت خداوند و حضور، تلاش و پشتیبانی مردم بوده است.

وی افزود: اگر مردم در انتخابات حضور پرشور نداشته و با آرا خود دیدگاه هایشان را اعلام نمی‌کردند، بدون تردید نمی‌توانستیم به این سطح از پیشرفت و اقتدار دست یابیم.

روحانی با بیان این که باید از فضای بوجود آمده در برجام در راستای جذب سرمایه‌ های داخلی و خارجی و بهره‌گیری از فناوریهای مهم دنیا استفاده کنیم، تصریح کرد: باید با کار، تلاش، ذوق و فناوری، از توانمندیهای داخلی و نیروهای جوان کشورمان به بهترین شکل استفاده کنیم و در این فضا یکی از بخشهایی که می‌تواند به حرکت پرشتاب جامعه کمک کند، آی‌تی و آ‌سی‌تی است که می‌تواند در توسعه علم و دانش و فناوریهای ما پیشران باشد.

رئیس جمهوری با اشاره به این که اگر دانشی در انحصار قرار گیرد، نمی‌توان بهره‌ های لازم را از آن برد، افزود: پیشرفت اقتصادی و علمی در سایه رقابت سالم ایجاد می‌شود و هر چه این رقابت بیشتر باشد، به نفع مردم بوده و کیفیت را ارتقا خواهد داد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت تلاش برای اجرای کامل دولت الکترونیک در کشور گفت: دولت الکترونیک یکی از راههای مبارزه با فساد در کشور است، هرچه ارتباط مردم با کارگزاران و ادارات کمتر شود، به نفع ما خواهد بود و استفاده از دولت الکترونیک یکی از راههای تسهیل امور مردم، تجارت و سرمایه‌ گذاری آسان و حذف مقررات زائد است.

روحانی عنوان کرد: باید فضای امنی را که نتوان از آن سو استفاده کرد، ایجاد کنیم تا بتوانیم از آن برای صیانت از فرهنگ کشور و پایه‌ای برای رشد و حرکت به سوی اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

رئیس جمهوری با بیان این که پس از صنعتی شدن جهان، هر مقطعی از تاریخ به دلیل موجی که در برخی فناوریها ایجاد و به نام آن فناوری، نامگذاری شد، تصریح کرد: در طول دوران صنعتی شدن جهان، شاهد دورانهای مختلفی از جمله عصر اتم و عصر فضا بودیم، اما هیچ تحولی همانند تحول در عرصه فناوری ارتباطات و اطلاعات و عصر انفجار اطلاعات نیست و شاید این دوران را نتوان با هیچ یک از تحولات گذشته مقایسه کرد.

وی افزود: در توسعه پایدار عمدتا بر محیط زیست تاکید می‌شود، زیرا اگر صنعت توسعه یابد، اما محیط زیست سالمی وجود نداشته باشد، زندگی فایده‌ای نخواهد داشت، همچنان که اگر جامعه مترقی و برخوردار از همه امکانات مادی داشته باشد، اما در اخلاق پیشرفت نکنیم، چنین جامعه‌ای فایده‌ای نخواهد داشت.

۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ۱۳:۵۶
تعداد بازدید : ۹۰۴