معامله ٢٢٢٥ تن متانول در بورس انرژی

معامله ٢٢٢٥ تن متانول در بورس انرژی
تالار فیزیکی بورس انرژی ایران دیروز شاهد معامله ٢٢٢٥ تن متانول پتروشیمی زاگرس بود.

به گزارش شانا، در جریان معاملات دیروز (یکشنبه، ١٥ فروردین ماه) در بازار فیزیکی بورس انرژی، کالاهای متانول پتروشیمی زاگرس و میعانات گازی پتروشیمی رازی در رینگ داخلی عرضه شدند که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌ها و عرضه‌های مازاد معادل ١٨٢٢ تن به ارزشی بالغ بر ١٢ میلیارد و٢٤٣ میلیون ریال بود.

برپایه این گزارش، در معاملات این روز ٢٢٢٥ تن متانول پتروشیمی زاگرس معامله شد.

بازار برق بورس انرژی دیروز نیز شاهد معامله ٥٠٠ قرارداد معادل ١٢ هزار مگاوات ساعت به ارزشی قریب به ٣ میلیارد و ٨٤٠ میلیون ریال بود؛ در آغاز جلسه معاملاتی این روز نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه ١٤ اردیبهشت ٩٥، گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه ١٩ فروردین ٩٤ متوقف شدند.

در این روز همچنین در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران نیز در همه نمادهای فعال، ٥ قرارداد به ارزشی بالغ ٥٧ میلیون ریال معامله شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، در مجموع ارزش کل معاملات روز یکشنبه بورس انرژی ایران قریب به ١٦ میلیارد و ١٤١ میلیون ریال شد.

شایان ذکر است: در جلسه معاملاتی امروز (دوشنبه ١٦ فروردین) در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، سوخت کوره سبک، برش ٦ کربن و نیتروژن پتروشیمی تبریز، آیزوریسایکل، پروپان و نفتای سنگین پالایش نفت تهران و نیتروژن پتروشیمی مبین در رینگ داخلی عرضه خواهند شد؛ عرضه‌های فوق در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، بازار روز جاری بورس انرژی را رقم خواهند زد.

۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ۱۵:۱۹
تعداد بازدید : ۹۵۲