هیئتهای تجاری جمهوری چک و روسیه در راه ایران

هیئتی تجاری و صنعتی از کشورهای جمهوری چک و روسیه برای توسعه همکاریهای اقتصادی با ایران اواخر فروردین ماه به کشورمان سفر می‌کنند.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، طی دو هفته آینده و در روزهای پایانی فروردین ماه، دو هیئت بزرگ تجاری از کشورهای جمهوری چک و روسیه به اتاق تهران می‌آیند تا برای توسعه مناسبات اقتصادی با همتایان ایرانی خود به گفتگو بنشینند.

سال گذشته، نزدیک به ٢٠ هیئت بزرگ تجاری و اقتصادی از کشورهای آلمان، اتریش، اسلواکی، جمهوری چک، روسیه، ژاپن، کره‌ جنوبی، تایوان، ترکیه، هند و پاکستان به اتاق بازرگانی تهران آمدند و با همتایان ایرانی خود مذاکره کردند، در عین حال ملاقاتها و دیدارهای بسیاری بین سفرای کشورهای خارجی و رئیس و اعضای هیئت رئیسه اتاق تهران برگزار شد که طی آن توافقهای خوبی برای توسعه روابط در حوزه تبادل اطلاعات اقتصادی، رد و بدل کردن هیئتهای تجاری و برگزاری کارگاههای و دوره‌ های آموزشی شکل گرفت.

در نخستین ماه امسال، ابتدا هیئتی تجاری و صنعتی از جمهوری چک که سرپرستی آنرا معاون وزیر امورخارجه این کشور برعهده دارد، در روز یکشنبه، ٢٩ فروردین ماه به اتاق تهران می‌آید، این در حالی است که سال گذشته نیز یک هیئت تجاری، صنعتی از این کشور به اتاق تهران آمده بود که حضور دوباره هیئتی از این کشور در ایران نشانه عزم جدی بخش اقتصادی جمهوری چک برای توسعه مناسبات با ایران است، عمده فعالیت کاری هیئت اعزامی جمهوری چک به ایران در سال ٩٥، در بخش صنایع و تجهیزات معدنی، مخابرات، انرژی و خدمات مالی و بیمه است.

همچنین به فاصله دو روز پس از حضور هیئت تجاری، صنعتی جمهوری چک در اتاق بازرگانی تهران، تجار و صنعتگران منطقه اورال روسیه به پارلمان بخش‌ خصوصی پا می‌گذارند و دیدار با فعالان اقتصادی ایران را بار دیگر تازه می‌کنند، اوایل سال گذشته نیز یک هیئت اقتصادی از منطقه اورال روسیه در سفر به ایران از اتاق بازرگانی تهران بازدید کرد.

ریاست هیئت اعزامی اورال روسیه به ایران را فرماندار استان سوردلوفسک این منطقه برعهده دارد و این در حالی است که دامنه فعالیت کاری این هیئت نیز بسیار گسترده است، در هیئت اقتصادی اورال روسیه، نمایندگانی از بخشهای صنعتی و تجاری این منطقه از جمله در حوزه ماشین‌ آلات صنعتی و معدنی، دکلهای حفاری، نفت و پتروشیمی، فناوری اطلاعات و تجهیزات الکترونیکی، صنایع بهداشتی و دارویی، گردشگری و جواهرات در این هیئت حضور دارند.

شایان یادآوری است که نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و اورال روسیه، روز سه‌شنبه (٣١ فروردین ماه) در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار می‌شود.

۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ۱۵:۲۳
تعداد بازدید : ۸۵۹