افزایش اندک قیمت بنزین در آسیا

قیمت بنزین در بازار آسیا در هفته منتهی به ٢٥ مارس (جمعه، ٦ فروردین ماه) اندکی افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، قیمت هر بشکه بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به ٢٥ مارس (جمعه، ٦ فروردین ماه) با ٥٧ سنت افزایش به ٤٤ دلار و ٦٥ سنت رسید.

قیمت گازوئیل در بازار سنگاپور در هفته مورد بررسی با ٦ سنت کاهش به ٣٩ دلار و ٢٧ سنت برای هربشکه رسید؛ افزایش سطح ذخیره سازی فرآورده های میان تقطیر در مخازن خشکی سنگاپور به ١٣,٢٥ میلیون بشکه که بالاترین سطح در ٢٠ هفته گذشته است، سودهای پالایشی حاصل از آن را با کاهش روبرو کرده است.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، همچنین قیمت نفت کوره نیز در بازار آسیا به ٢٢ دلار و ٧١ سنت به ازای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته ٩٢ سنت کاهش نشان می دهد؛ نبود تقاضای خیره کننده برای نفت کوره از سوی شرکتهای کشتیرانی فعال در این منطقه و خلیج فارس، افت قیمت این فرآروده سنگین پالایشگاهی نسبت به نفت خام شاخص دوبی را افزایش داده است، مقدار ذخیره سازی، نیز حدود ٢٦ درصد از سطح ذخیره سازیها در مدت مشابه پارسال بالاترست.

قیمت بنزین در خلیج مکزیک در هفته مورد بررسی با ٢ دلار و ٩٦ سنت افزایش  به ٤٢ دلار و ٢ سنت برای هر بشکه رسید، همچنین قیمت بنزین در بازار رتردام نیز نسبت به هفته گذشته سه سنت کاهش یافت و به ٤٩ دلار و پنج سنت به ازای هر بشکه رسید.

۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ۱۶:۴۹
تعداد بازدید : ۹۰۲