ایران پلاست و پیامدهای مثبت آن بر سرمایه‌ گذاری در صنعت پتروشیمی

ایران پلاست و پیامدهای مثبت آن بر سرمایه‌ گذاری در صنعت پتروشیمی
رئیس کمیته پتروشیمی مجلس، برگزاری نمایشگاه ایران پلاست را برای صنعت پتروشیمی سازنده دانست و گفت: چنانچه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری ایران به ‌خوبی معرفی شود زمینه برای توسعه بیشتر این صنعت بیش از گذشته فراهم می‌شود.

مؤید حسینی صدر در گفتگو با خبرنگار نیپنا، درباره نمایشگاه ایران پلاست و پیامدهای دوران پسابرجام بر این رویداد اقتصادی اظهار کرد: صنایع بالادستی پتروشیمی در ایران رشد کرده است ، از این ‌رو، ظرفیت سرمایه‌گذاری در بخش‌های میان دستی و تکمیلی این صنعت وجود دارد بنابراین هنوز اقدام های زیادی باید در این حوزه اجرایی شود. 

رئیس کمیته پتروشیمی مجلس افزود: محصولاتی که در جهان پتروشیمی تولید می‌شود در حال افزایش و متنوع شدن است و پیشرفت‌های دنیا در صنعت  پتروشیمی برجسته است. از این ‌رو، به نظر می‌ رسد با توجه به رفع تحریم‌ ها و امکان سرمایه‌گذاری خارجی، اگر در این دوران ظرفیت‌ های ایران اهم از نیروی کار مناسب، خوراک ارزان و فراوان، بازارهای منطقه‌ای، سوخت ارزان، برق مناسب به همراه امنیت پایدار معرفی شود برای سرمایه‌گذاری زمینه‌سازی می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن بابیان این‌که باید موقعیت سرمایه‌گذاری مناسبی در صنعت پتروشیمی ایران فراهم شود، افزود: آشکار است که ایران در زمینهٔ صنایع میان دستی و تکمیلی به ‌خصوص پلاستیک و پتروشیمی موقعیت مناسبی دارد منتهی باید ظرفیت‌ های ایران به دنیا معرفی شود تا نسبت به آن آگاهی ایجاد شود.

وی گفت: اگر اقدام های مؤثری برنامه ریزی شود زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاری فراهم خواهد شد. زیرا کارشناسان اعتقاد دارند در حال حاضر در صنایع میان دستی و تکمیلی پتروشیمی، 20 میلیارد دلار ظرفیت سرمایه‌گذاری وجود دارد که بازدهی خوبی خواهد داشت.

این نماینده مجلس افزود: به نظرم برگزاری نمایشگاه ایران پلاست برای معرفی ظرفیت ‌های این بخش فرصتی سازنده است و به‌ طور حتم باید این رویداد به کوشش رسانه‌ ها معرفی شود تا اطلاعات لازم ارائه و از این فرصت و ظرفیت به‌ خوبی بهره ‌برداری شود.

۱۷ فروردین ۱۳۹۵ ۱۰:۴۲
تعداد بازدید : ۹۷۰