اقتصاد مقاومتی با واگذاری واقعی بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی محقق می‌شود

اقتصاد مقاومتی با واگذاری واقعی بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی محقق می‌شود
دبیرکل جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازاریان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی محقق می‌شود، گفت: دولتمردان و سایر قوا باید در اقتصاد به‌سمتی بروند که تهدید‌های دشمنان بی‌اثر شود.

احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در سال‌های گذشته درباره تحقق اقتصاد مقاومتی در همایش‌ها و سمینارهای متعدد شعارهای فراوانی داده شده که سودی نداشته است، گفت: مشکلات اقتصادی کشور با شعار رفع نمی‌شود و در سال جاری دولتمردان و سایر قوا باید در اقتصاد به‌سمتی بروند که با تحقق اقتصاد مقاومتی تهدید‌های دشمنان نیز بی‌اثر شود.

وی با تأکید بر اینکه رفع مشکلات و مسائل اقتصادی کشور باید به‌دور از شعار باشد، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود مگر اینکه خصوصی‌سازی با  اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در کشور انجام شود.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه دولت یازدهم در ظاهر مخالف تداوم اقتصاد دولتی است، اما در اصل، همان سیاست‌های دولت قبلی را تداوم می‌بخشد، ادامه داد: روزی می‌توان از تحقق اقتصاد مقاومتی سخن گفت که بخش خصوصی عملاً به اقتصاد دولتی ورود پیدا کند و کلیه بنگاه‌های اقتصادی به بخش خصوصی واقعی واگذار شوند و در نتیجه تولید در چارچوب مشخصی به‌سمت صادرات‌محور بودن هدایت شود.

کریمی اصفهانی افزود: در این صورت، صادرات می‌تواند تقاضای داخلی را تأمین کند و به‌تبع آن، هم کشور از واردات بی‌نیاز خواهد شد و واردات به کشور کاهش پیدا می‌کند و هم با افزایش صادرات از ایران، اشتغال‌زایی در کشور ایجاد و تثبیت می‌شود.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با تأکید بر "با واگذاری بنگاه‌های اقتصادی دولتی به بخش خصوصی رونق اقتصادی و کاهش فساد در کشور را شاهد خواهیم بود" گفت: بالا رفتن کیفیت و پائین آمدن قیمت‌ها از نتایج ملموس واگذاری‌های واقعی بنگاه‌های اقتصادی دولتی به بخش خصوصی است که می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد کشور کند.

۱۸ فروردین ۱۳۹۵ ۰۹:۰۶
تعداد بازدید : ۴۱۴