۷.۳ میلیارد دلار کالاهای غیرنفتی در سال ۹۴ صادر شد

۷.۳ میلیارد دلار کالاهای غیرنفتی در سال ۹۴ صادر شد
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به رشد ۲۸ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی گفت:‌ پارسال ۷.۳ میلیارددلار کالاهای غیرنفتی از گمرک این منطقه صادر شد.

به گزارش شانا، مهدی یوسفی با بیان این‌که پارسال ۱۳ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۶۸۴ تن کالا به ارزش ۷ میلیارد و ۳۲۸ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۷۴ دلار به خارج از کشور صادر شده است، تصریح کرد:  این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی میزان صادرات کالاهای غیر نفتی را از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ٦ ماهه دوم  پارسال، ۶ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۱۸ تن کالا عنوان کرد و افزود: ارزش کالاهای صادراتی در طی دوره مورد بررسی ۳ میلیارد و ۲۰۷ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۸۹۵ دلار بوده است که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از لحاظ وزنی ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

یوسفی ادامه داد: آمار گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نشان می‎دهد که صادرات کالاهای غیرنفتی در اسفندماه پارسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با افزایش ۷ درصدی به  یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۳۴۴ هزار تن رسیده است.

به گزارش سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، کالاهای صادراتی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس شامل هوی‌اند، پلی‌اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، سیمان و متانول است و این کالاها به ۲۹ کشور مختلف صادر می‌شود.

۱۸ فروردین ۱۳۹۵ ۱۱:۱۸
تعداد بازدید : ۴۷۵