ثبت مصرف ١,٧ میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه ارومیه

ثبت مصرف ١,٧ میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه ارومیه
مرکز و شمال استان آذربایجان غربی، پارسال حدود ١,٧ میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی مصرف کردند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه به خبرنگار شانا، گفت: پارسال یک میلیارد و ٦٦٤ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفتگاز و نفت کوره در این منطقه مصرف شد که نسبت به سال پیش از آن رشدی نزدیک به ١٢ درصد داشت.

اصغر توفیقی مصرف بنزین را در این دوره زمانی یکساله ٤٨٧ میلیون لیتر اعلام و اظهار کرد: مصرف این فرآورده نفتی پارسال نسبت به سال ٩٣، ١,٤ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، مصرف نفت سفید پارسال منطقه ارومیه ٣٠٩ میلیون لیتر بوده است که از کاهش ١٢ درصدی آن نسبت به سال ٩٣ حکایت دارد.

توفیقی مهمترین دلیل این کاهش مصرف را توسعه گازرسانی عنوان کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه درباره نفتگاز مصرفی این منطقه در سال ٩٤ نیز اظهار کرد: مصرف این فرآورده نفتی پارسال با ١٣ درصد کاهش نسبت به سال پیش از آن (بدون احتساب مصارف نیروگاهی) به ٣٧١ میلیون لیتر رسید.

وی گفت: در همین بازه زمانی مصرف نفتگاز نیروگاهها ٤٣٥ میلیون لیتر بوده که با توجه به افزایش نظارت بر قاچاق فرآورده های نفتی و مصرف بر اساس جدول منطقه ای، مصرف در این بخش نیز ٧,٣ درصد کاهش داشته است.

توفیقی گفت: مصرف نفت کوره نیزبه عنوان یکی دیگر از فرآورده های نفتی، پارسال به رقم ٦١ میلیون لیتر رسید که از ٦٧,٥ درصد کاهش نسبت به سال پیش از آن حکایت دارد.

وی عمده دلایل اصلی کاهش مصرف نفت کوره را تشدید نظارت بر شبکه توزیع، کاهش فعالیت کوره های آجرپزی به دلیل کاهش تقاضای بازار و استفاده کارخانجات سیمان و قند ازشبکه سراسری گاز طبیعی اعلام کرد.

توفیقی همچنین درباره مصرف سی ان جی نیز گفت: مصرف این سوخت پاک، پارسال نسبت به سال پیش از آن با ٤,٢ درصد  رشد به ٢٨١ میلیون متر مکعب رسید.

وی تصریح کرد: در همین بازه زمانی توزیع گازمایع سیلندری ٥١ میلیون مترمکعب بوده است.

۱۸ فروردین ۱۳۹۵ ۱۱:۱۹
تعداد بازدید : ۴۰۷