احیای جایگاه صادرات پلیمری ایران به ایتالیا

احیای جایگاه صادرات پلیمری ایران به ایتالیا
حضور ایتالیایی ها در نمایشگاه ایران پلاست پررنگ خواهد بود و نتایج خوبی را برای گسترش روابط تهران و رم در صنایع پتروشیمی در بر خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا در گفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به وجود زمینه های مناسب برای همکاری ایران و ایتالیا در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: ایتالیا بزرگترین شریک تجاری اروپایی کشورمان و نیز بزرگترین خریدار نفت و مشتقات نفتی ایرانی در میان کشورهای حوزه یورو تا قبل از دوران تحریم بوده است.

احمد پورفلاح افزود: تا 8 سال قبل حجم تجارت ایران و ایتالیا معادل 7.5 میلیارد یورو بوده است که به دلیل اعمال تحریم ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته و حدود 1.4 میلیارد یورو گزارش شده است.

وی ادامه داد: زمینه برای گسترش همکاری های دو کشور فراهم است و امیدواریم با گشایش محدودیت های بانکی و مالی مانند شبکه سوئیفت و سایر تحریم ها، جایگاه قبلی ایران در صادرات نفت و همچنین محصولات پتروشیمی به ایتالیا بازگردد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا افزود: ایتالیایی ها همواره یک جمله معروف داشته اند و آنهم این است که بهتر است از ایران نفت بخریم؛ این جمله فقط به معنای قیمت و کیفیت مناسب نفت، فرآورده های نفتی و نیز محصولات پتروشیمی ایران نیست بلکه به معنای همخوانی طراحی صنایع و کارخانه های آنها با نفت و محصولات نفتی و پتروشیمی ایرانی است.

پورفلاح تصریح کرد: حجم شرکت های ایتالیایی در مذاکرات پس از ژنو با ایران بیش از 750 بنگاه گزارش شده است که اکثریت قابل توجهی از آنها به خریداران نفت و مشتقات پلیمری اختصاص دارد.

رئیس اتاق ایران و ایتالیا ضمن ابراز امیدواری از توسعه صنعت پتروشیمی و بهبود روابط دو کشور از طریق برپایی نمایشگاه ایران پلاست افزود: حضور ایتالیایی ها در این نمایشگاه پررنگ خواهد بود و قطعا نتایج خوبی برای گسترش روابط تهران و رم در صنایع پتروشیمی در بر خواهد داشت.

۱۸ فروردین ۱۳۹۵ ۱۲:۵۹
تعداد بازدید : ۵۱۶