سرمایه گذاری برای ساخت بزرگترین مجتمع تولید پروپیلن اروپا در لهستان

سرمایه گذاری برای ساخت بزرگترین مجتمع تولید پروپیلن اروپا در لهستان
این سرمایه گذاری بزرگترین سرمایه گذاری شرکت گروپا آزوتی است و به ساخت بزرگترین تاسیسات تولید پروپیلن قاره سبز می انجامد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت دولتی گروپا آزوتی ( Grupa Azoty ) لهستان که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پلاستیک و کود شیمیایی این کشور به شمار می رود؛ به تازگی از تصمیم خود برای سرمایه گذاری به منظور احداث یک مجتمع جدید پروپیلن در سایت خود واقع در شهر Police، در شمال غربی لهستان، خبر داد.

سرمایه گذاری یادشده به ارزش 450 میلیون دلار، با هدف ساخت بزرگترین مجتمع پروپیلن اروپا انجام می گیرد و مهمترین پروژه اجرایی در تاریخ این شرکت محسوب می شود. 

طرح ساخت این مجتمع نخستین بار 6 سال پیش مطرح شد و این شرکت بررسی های گسترده ای را برای انتخاب محل احداث این پروژه انجام داد. مجتمع جدید قادر به تولید سالانه 400 هزار تن پروپیلن خواهد بود و انتظار می رود از سال 2019 در مدار تولید قرار گیرد.

پیش بینی می شود با آغاز به کار تاسیسات یادشده، درآمد سالانه شرکت گروپا آزوتی تا 20 درصد افزایش یابد و به سه میلیارد و 200 میلیون دلار برسد. این شرکت در ورشو لهستان مسقر است. در حال حاضر هر سال نزدیک به 150 هزار تن پروپیلن در این کشور تولید می شود.

پروپیلن یکی از محصولات کلیدی پتروشیمی است که به عنوان خوراک اولیه برای تولید پلیمرهای مختلف و محصولات میانی به کار می رود. مهمترین مشتقات پروپیلن شامل پلی‌پروپیلن، آکریلونیتریل، پروپیلن اکسید، فنول، اکسوالکل، اسید آکریلیک، ایزوپروپیل الکل، الیگومرها و دیگر محصولات واسط مختلف هستند که در نهایت به صورت مواد مورد نیاز در صنایع الکترونیک، خودروسازی، ساختمان سازی، بسته بندی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۸ فروردین ۱۳۹۵ ۱۳:۰۰
تعداد بازدید : ۵۱۸