نفت به مرز ۴۲ دلار رسید

نفت به مرز ۴۲ دلار رسید
قمیت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۲ دلار و ۵۱ سنت، معادل ۶.۴ درصد افزایش به ۴۱ دلار و ۹۴ سنت رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که کاهش حجم ذخایر نفت خام آمریکا امیدها به کاهش مازاد عرضه جهانی را افزایش داده است، قیمت نفت روز جمعه بیش از 6 درصد افزایش یافت.
تعطیلی خط لوله نفتی کی استون به کوشینگ اوکلاهاما عاملی بود که به تقویت قیمت نفت کمک کرد. روسیه اعلام کرد که تولید نفت این کشور در ماه آوریل و در آستانه نشست فریز نفتی در دوحه، کاهش یافته و این عامل نیز در افزایش قیمت نفت موثر بود.
بر اساس این گزارش، قمیت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 2 دلار و 51 سنت، معادل 6.4 درصد افزایش به 41 دلار و 94 سنت رسید و در بالاترین رقم به بالای 42 دلار نیز رسید.
قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 2 دلار و 46 سنت، معادل 6.6 درصد افزایش به 39 دلار و 72 سنت رسید..
حجم ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته حدود 5 میلیون بشکه کاهش داشت، در حالی که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند این رقم 3.2 میلیون بشکه افزایش یابد.
تعطیلی خط لوله کی استون، موجب حذف روزانه 590 هزار بشکه نفت از بازار شد. این خط لوله قرار است روز سه شنبه فعالیت خود را از سر بگیرد.
شرکت های انرژی آمریکایی تعداد سکوهای حفاری خود را برای سومین هفته متوالی کاهش دادند و به تقویت عوامل بنیادین در بازار کمک کردند.
علاوه بر عملیات تعمیرات در میادین نفتی در نروژ و انگلیس که موجب تقویت قیمت نفت برنت شده، قیمت های جهانی از ناحیه اختلالات ایجاد شده در ماه گذشته در عرضه نفت نیجریه نیز تقویت شده است.
بجارنه شیلدراپ، تحلیلگر بازار نفت در اسلوی نروژ گفت: «همه چشم ها به دوحه دوخته شده و تحلیلگران در انتظار کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا هستند.»
۲۱ فروردین ۱۳۹۵ ۰۹:۳۴
تعداد بازدید : ۶۶۵