اعلام آمادگی چند شرکتهای ایتالیایی برای سرمایه‌ گذاری در ایران

اعلام آمادگی چند شرکتهای ایتالیایی برای سرمایه‌ گذاری در ایران
سفیر ایتالیا در تهران در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از آمادگی چند شرکت بزرگ ایتالیایی برای سرمایه‌ گذاری در بخشهای زیرساختی ایران خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، مائورو کنچاتوری، سفیر ایتالیا در تهران، در دیدار با ولی‌ الله افخمی‌راد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ ۲۴ فروردین ماه هیئتی اقتصادی از این شرکتها راهی ایران خواهد شد تا قراردادهای نهایی را با طرفهای ایرانی در پروژه‌ های مختلف به امضا برسانند.

وی افزود:‌ ما با این کار خود به دنیا یک پیام روشن می‌دهیم که وارد مرحله اجرایی در همکاریهای مشترک اقتصادی با ایران رسیده‌ایم، در همین راستا نمایندگان شرکتهای بیمه و بانک ایتالیا نیز در این سفر حضور دارند و تمام کسانی که هیئت ایتالیایی را تشکیل می‌دهند به پروژه‌ های موجود در ایران اشراف کامل دارند.

مائورو کنچاتوری در ادامه با اشاره به مذاکرت و گفتگوها در یک سال گذشته میان مسئولان عالی دو کشور در راستای گسترش همکاریهای اقتصادی تصریح کرد:‌ زمان اجرا فرا رسیده است و ما بی صبرانه منتظر شروع کار با طرفهای ایرانی هستیم.

ولی‌ الله افخمی راد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حرکتهای رو به جلو فعالان اقتصادی دو کشور برای شروع اقدامهای اجرایی، گفت:‌ سازمان توسعه تجارت به عنوان تسریع‌کننده امر تجارت در ایران، از هیچ کمکی در راستای گسترش روابط اقتصادی با ایتالیا دریغ نخواهد کرد.

وی عنوان کرد:‌ زمان اجرا فرا رسیده است و ما نیز در دیدارهای مختلف بر این نکته تاکید داریم که باید از معرفی شرکتها و توانمندیها و در نهایت امضا تفاهمنامه‌ ها فاصله گرفت و وارد مرحله اجرا و عمل به قراردادها شد.

افخمی راد تصریح کرد:‌ اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران نیز می‌تواند نقش خوبی برای تحقق این امر و برقراری ارتباط میان شرکتهای ایرانی و ایتالیایی در زمان حضور طرف مقابل در ایران برعهده بگیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:‌ دولت ایران خواهان فعالیت بیش از پیش بخش خصوصی در ساخت و آبادانی کشور است و از این رو سازمان توسعه تجارت از شرکتهای ایرانی که در این مسیر قدم می‌گذارند، حمایتهای لازم را خواهد کرد.

در ادامه این نشست، دو طرف به برنامه‌ریزی و نحوه تشکیل میزهای کاری برای حضور هیئت اقتصادی ایتالیا پرداختند.

۲۱ فروردین ۱۳۹۵ ۱۱:۰۶
تعداد بازدید : ۵۷۰