اساسنامه شرکت ملی نفت فردا به رای گذاشته می شود

اساسنامه شرکت ملی نفت فردا به رای گذاشته می شود
اساسنامه شرکت ملی نفت ایران پس از رفع ایرادهای شورای نگهبان روز یکشنبه (۲۲ فروردین ماه) در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته می شود.

علی مروی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این مطلب گفت: اساسنامه شرکت ملی نفت ایران، نخستین مجوزی است که یک کمیسیون از مجلس شورای اسلامی براساس اصل ۸۵ قانون اساسی می گیرد.

وی با اعلام این که اساسنامه شرکت ملی نفت ایران پس از تصویب در کمیسیون انرژی به شورای نگهبان ارسال شد، افزود: شورای نگهبان چند ایراد جزئی به اساسنامه گرفت که روز سه شنبه هفته گذشته (۱۷ فروردین ماه) با حضور عضو شورای نگهبان رفع و اصلاح شد.

وی ادامه داد: اساسنامه شرکت ملی نفت ایران در کارگروهی که ترکیبی از نمایندگان وزارت نفت، وزارت صنایع، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و دیگر دستگاه ها بود با اکثریت به تصویب رسید؛ البته این اساسنامه با آرای بسیار خوبی در کمیسیون انرژی هم تصویب شد.

مروی اعلام کرد: اساسنامه شرکت ملی نفت ایران روز یکشنبه (۲۲ فروردین ماه) در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته می شود و پس از تصویب به شورای نگهبان ارسال می شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: این اساسنامه با همفکری و همکاری وزارت نفت تهیه و تصویب شده است.

به گفته وی، اساسنامه شرکت ملی نفت ایران نه تنها برای وزارت نفت ایجاد مشکل نمی کند؛ بلکه مسیر را برای تحقق اهداف هموار خواهد کرد.

۲۱ فروردین ۱۳۹۵ ۱۲:۰۳
تعداد بازدید : ۴۶۶