قوانین سرمایه‌گذاری در روسیه تسهیل می‌شود

قوانین سرمایه‌گذاری در روسیه تسهیل می‌شود
اکونیوز: نخست وزیر روسیه گفت: مسکو قصد دارد قوانین مربوط به سرمایه گذاری خارجی را تسهیل کند تا سرمایه بیشتری در سال 2011 به این کشور سرازیر شود .
" ولادیمیر پوتین"با بیان این مطلب افزود: سرمایه گذاری خارجی در برنامه های اقتصادی روسیه در سال 2011 نقشی راهبردی و استراتژیک خواهد داشت .
روسیه در سال 2008 و پیش از آغاز بحران مالی و اقتصادی جهان قانون محدودیت سرمایه گذاری خارجی در بخشهای استراتژیک اقتصادی را تصویب کرده است .
دولت مسکو قصد دارد برای جلب سرمایه گذاری های خارجی بیشتر قوانین مربوط به سرمایه گذاری خارجی را مورد تجدید نظر قرار دهد .
وی افزود: بودجه روسیه در شرایط بحرانی قرار دارد و ما به سرمایه گذاری های خارجی بیشتر نیاز خواهیم داشت .
ما با این مساله پی برده ایم که اقتصاد روسیه به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد ولی هدف ما تنها جلب سرمایه های خارجی نیست بلمه اقتصاد روسیه نیازمند سرمایه گذاری هوشمندانه است این سرمایه گذاری باید همراه با انتقال تکنولوژی و ایجاد اشتغال باشد .
امیدوارم در سال 2011 قوانین خوبی در خصوص سرمایه گذاری خارجی در روسیه تصویب و اجرا شود .
منابع آگاه روسی نیز اعلام کرد: بر اساس قوانین جدید سرمایه گذاری خارجی در این کشور شرکتهای خارجی می توانند تا 25 درصد سهام پروژه های استراتژیک اقتصادی در بخشهای انرژی و معادن را در اختیار بگیرند . این رقم پیش از این کمتر از 10 درصد بوده است .
پوتین گفت: میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در روسیه امسال به 40 میلیارد دلار خواهد رسید .
این رقم سال گذشته به 16 میلیارد دلار رسیده بود .

 

۹ دی ۱۳۸۹ ۱۱:۴۲
پترونت |
تعداد بازدید : ۱,۲۸۲