برنامه دولت برای واگذاری طرحهای عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی

برنامه دولت برای واگذاری طرحهای عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی
رئیس جمهوری گفت: تلاش دولت بر این است که طرحهای عمرانی نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کند، زیرا اجرای این مهم می‌تواند تحول آفرین باشد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (شنبه، ٢١ فروردین ماه) در دیدار مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: در دولت گذشته برای جبران شکاف بوجود آمده از افزایش سرمایه‌ گذاریها در بخش مسکن مسیر خطرناک استفاده از منابع بانک مرکزی برای ساخت مسکن انتخاب شد که این ریسک بسیار بزرگی بود و همین استفاده از منابع بانک مرکزی در این بخش باعث کاهش ارزش پول در کشور و ایجاد تورم شد.

وی با تاکید بر این که تلاش دولت یازدهم از آغاز فعالیت، کاهش تورم در کشور و مسئله حفظ پایه پولی و عدم بهره‌برداری منابع بانک مرکزی بوده است، افزود: در طرح مسکن مهر تامین هیچ کدام از نیازمندیهای اساسی مسکن از جمله امنیت، بهداشت، مراکز تربیتی، مدرسه و حتی آب، برق و گاز لحاظ نشده بود و این معضلی اساسی است.

رئیس جمهوری با تاکید بر این که باید در زمینه ساخت و ساز مسکن فعالیتهای تحقیقاتی خود را به لحاظ حفظ انرژی، تامین امنیت و بهداشت و بکارگیری نوع مصالحی که در هنگام خطر کمترین آسیب‌پذیری را داشته باشد افزایش دهیم، تصریح کرد: ما امروز در شهرهای بزرگ به خاطر مهاجرتهای بی‌رویه با مشکلات عدیده‌ای از جمله تصرفات غیرقانونی که منجر به ایجاد مسائل فرهنگی نیز می‌شود هستیم که باید در راستای رفع این مشکلات همکاری و تلاش کنیم.

روحانی عنوان کرد: تلاش دولت بر این است که طرحهای عمرانی نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کند، زیرا اجرای این طرح می‌تواند در ساخت و ساز و خروج بخش مسکن از رکود، تحول ایجاد کند.

۲۱ فروردین ۱۳۹۵ ۱۳:۴۷
تعداد بازدید : ۵۵۲