رکود فعلی تولید بی‌سابقه است/ جلسات ویژه رفع چالش‌های پسابرجام در مجلس

رکود فعلی تولید بی‌سابقه است/ جلسات ویژه رفع چالش‌های پسابرجام در مجلس
رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رکود فعلی بخش تولید بی‌سابقه است، گفت: کمیسیون حمایت از تولید ملی برای تعیین ابزارهای خاص جهت حمایت از تولید ملی در شرایط پسابرجام جلساتی را تشکیل می‌دهد.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی برای تعیین ابزارهای خاص جهت حمایت از تولید ملی در شرایط پسابرجام، اظهار داشت: در طول این جلسات می‌خواهیم با تدوین سیاست‌هایی راهکارهای حمایت از تولید ملی را تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری که 60 درصد ظرفیت تولید کشور تعطیل است، افزود: هم‌اکنون واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی با 30 درصد ظرفیت و حتی تشکل‌های صنعتی با کمتر از نصف ظرفیت فعالیت می‌کنند که این موضوع برای اقتصاد یک کشور به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس تصریح کرد: رکود فعلی بخش تولید بی‌سابقه است، باید برای رفع آن راهکار جدی به کار گرفته شود.

وی با ابراز اینکه آمارهای مختلفی از تعداد واحدهای تولیدی دولتی و غیردولتی وجود دارد، گفت: در حال حاضر آمار قطعی در اختیار ما نیست اما به‌صورت جدی به‌دنبال رفع این رکود هستیم.

۲۲ فروردین ۱۳۹۵ ۰۹:۳۵
تعداد بازدید : ۴۹۰