لزوم پیوند ظرفیت داخلی و خارجی تجهیزات نفتی در قراردادهای آی.پی.سی

سیروس تالاری، عضو هیات‌مدیره انجمن سازندگان صنعت نفت در گفت وگو با ایلنا با اشاره به اینکه وزارت نفت در دوراهی سهل و ممتنع قرار دارد، گفت: وزارت نفت از طرفی علاقه‌مند به جذب سرمایه‌های خارجی در پروژه‌های نفتی وگاز است تا چرخ میادین نفت و گاز به حرکت درآید و میادین را توسعه دهد که البته ضروری نیز است، چرا که ما برای توسعه میادین نیاز به تکنولوژی و سرمایه خارجی داریم و از طرفی هم مجموعه مختصات اقتصادی ما حکم می‌کند که حتی المقدور با همه ظرفیت‌های ملی و دولتی تولید و اشتغال داخل را در چارچوب اقتصاد مقاومتی ترسیم کنیم و این مسئله اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: هیچ کس منکر ضرورت بلامنازع و بلافصل حمایت از تولید داخل نیست و همگان در مجموعه وزارت نفت نیز بر این مسئله واقفند و تلاش خود را نیز می‌کنند.

تالاری با بیان اینکه وزارت نفت باید بتواند از دوراهی یاد شده با موفقیت عبور کند، اظهار داشت: وزارت نفت باید به نحوی از این دوراهی عبور کند که بتواند هم از ظرفیت‌های خارجی به نحو احسن استفاده کند و هم از ظرفیت و تولید داخلی حمایت لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه وزارت نفت باید در قراردادهای آی. پی. سی منابع و ظرفیت‌های خارجی را به ظرفیت‌های داخلی گره بزند، تصریح کرد: در قراردادهای خارجی نباید به‌گونه‌ای عمل شود که کالاهای چینی جای تجهیزات ساخت داخل را بگیرد. 

عضو هیات‌مدیره انجمن سازندگان صنعت نفت گفت: ما در قراردادهای آی. پی. سی خواستار فراهم‌آوری شرایط یکسان با سازندگان خارجی هستیم، چرا که معتقدیم کیفیت تجهیزات ساخت داخل با انواع خارجی برابری می‌کند ضمن اینکه به لحاظ قیمت نیز ارزان‌تر بوده و همچنین زمان تحویل را به صفر رسانده‌ایم.

۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ۰۹:۱۲
تعداد بازدید : ۴۱۱