تشکیل کمیته ویژه برای بستن راه‌های سوء استفاده از کارت بازرگانی

تشکیل کمیته ویژه برای بستن راه‌های سوء استفاده از کارت بازرگانی
رئیس اتاق تهران از تشکیل کمیته ای با حضور رئیس اتاق تهران، رئیس کل گمرک و رئیس سازمان توسعه تجارت برای بررسی شرایط صدور کارت بازرگانی و مسدود کردن راه های سوء استفاده از آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ صبح امروز اولین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در سال 95 آغاز شد.

مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران ضمن تبریک سال نو بر ضرورت عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال جاری اشاره کرد.

رئیس اتاق تهران ضمن برشمردن موضوعات روز، از دولت خواست تا در مسیر بهبود محیط کسب و کار گام های بیشتری بردارد تا فضا برای جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی مهیا شود.

او همچنین از مجلس جدید خواست تا در دوره جدید بیشتر به دنبال پایش قوانین موجود باشد تا تصویب قوانین جدید.

مسعود خوانساری در بخشی از اظهارات خود به موضوعات مطرح شده در رسانه ها حول کارت بازرگانی اشاره کرد و گفت: اتفاق جدیدی در مورد کارت بازرگانی یا حذف آن از فرایند تجارت رخ نداده است. وزیر صنعت هم بحث جدیدی در این زمینه نداشته اند. همان مباحثی که سال گذشته به عنوان پیشنهادی برای بررسی در مورد حذف آن مطرح شده بود، بار دیگر در رسانه ها بازتاب پیدا کرد.

وی ادامه داد: آن زمان هم مطرح شد که ابتدا باید راهکاری به دست آید که عضویت در اتاق بازرگانی، میان فعالان اقتصادی فراگیر شود.

خوانساری افزود: بحث جدیدی در مورد حذف کارت بازرگانی از فرایند تجارت مطرح نشده است حتی کمیته ای با حضور بنده به عنوان رئیس اتاق تهران، آقای مسعود کرباسیان به عنوان رئیس کل گمرک و آقای افخمی راد به عنوان رئیس سازمان توسعه تجارت، تشکیل شده است تا شرایط صدور کارت بازرگانی با دقت مورد بررسی قرار گیرد. همچنین قرار شد بررسی های لازم صورت گیرد تا مسیر سوءاستفاده  های احتمالی از کارت بازرگانی مسدود شود.

رئیس اتاق تهران گفت: این کمیته همچنین بررسی های لازم را صورت می دهد تا مقدمات صدور کارت برای فعالان اقتصادی ساده تر شود.

۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ۱۰:۱۸
تعداد بازدید : ۵۵۱