مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی: هند، بازاری بکر برای محصولات پتروشیمی ایران

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی: هند، بازاری بکر برای محصولات پتروشیمی ایران
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با اشاره به حضور این شرکت در نمایشگاه P٤ هند گفت: با توجه به پیش بینی رشد اقتصادی ٧ درصدی برای هند، این کشور یکی از بازارهای خوب در منطقه به شمار می آید.

مهدی شریفی نیک نفس در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به حضور شرکت بازرگانی پتروشیمی در نمایشگاه P٤ هند گفت: کشور هند بعد از کشور چین بازار دوم محصولات پتروشیمی ایران به شمار می آید، وانگهی با توجه به رشد اقتصادی ٧ درصدی در آن، این کشور یکی از بازارهای خوب در منطقه به شمار می آید.

وی افزود: در سالهای آتی باید به کشور چین به عنوان بازار هدف با احتیاط بیشتری نگاه کنیم چون این کشور در حال راه اندازی صنایع بزرگ پتروشیمی و پلیمری است، از سوی دیگر رشد اقتصادی این کشور (٥ درصد) کمتر از هند است، به عبارت دیگر هند با توجه به سرعت توسعه خود جایگزینی برای چین در بحث مصرف مواد پتروشیمی است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی تصریح کرد: در حال حاضر مدت زمان حمل و نقل محصولات پتروشیمی به هند و چین به هیچ عنوان قابل قیاس با یکدیگر نیست، به طوری که هم اکنون محصولات پتروشیمی ایران ظرف دو تا سه روز به هند می رسد در حالی که این مدت زمان برای چین گاهی به ٤٥ روز هم می رسد.

وی اظهار کرد: شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران امسال حضور پررنگی به همراه دیگر فعالان صنعت پتروشیمی کشور در نمایشگاه P٤ هند داشت، در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و فناوریهای روز دنیا در زمینه پلیمرها، پلاستیکها و پرینتینگ ارائه شد، در حاشیه این نمایشگاه شرکت کنندگان ایرانی در سمیناری بین المللی با حضور مقامات و تجار هندی حضور داشتند.

شریفی نیک نفس با بیان این که شرکتهای ایرانی در نمایشگاه P٤ هند حضور داشتند، گفت: این نمایشگاه فرصتی خوب برای بازاریابی محصولات پتروشیمی در آسیا بود؛ در این نمایشگاه از غرفه ما و دیگر شرکتهای ایرانی حاضر در نمایشگاه P٤ استقبال خوبی به عمل آمد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: در این نمایشگاه بر بازنگری تعرفه های واردات محصولات پلیمری ایران به هند تاکید ویژه شد، زیرا هم اکنون محصولان ایران به کشورهای آ سه آن با تعرفه صفر انجام می شود در حالی که در هند با تعرفه ٧ درصد انجام می شود، از سوی دیگر باز شدن ال سی در هند و ایران برای صادرات محصولات پتروشیمی از دیگر مباحث مورد تاکید در نمایشگاه بود.

وی به بحث رقابت منفی در میان مجتمعهای پتروشیمی ایران برای فروش محصولات و ارائه تخفیفهای زیاد اشاره کرد و گفت: این بحثی است که بازار ایران را با خطر مواجه کرده، از این رو این بحث با همکاران ما در نمایشگاه P٤ هند مورد بررسی قرار گرفت.

شریفی نیک نفس، با اشاره به این که صنعت پتروشیمی ایران برای تحقق جهش دوم خود نیازمند همدلی و همگرایی بیشتر است، اظهار کرد: در صورت نهادینه شدن نقش رگولاتوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی می توان به بسیاری از هدفهای پیش بینی شده دست یافت، تنظیم بازار و نیز عرضه و تقاضا باید برای تامین نیاز داخل و نیز صادرات، هدفمند شود. در صورت رقابت سالم و نیز برنامه ریزی برای صادرات می توانیم بازارهای از دست رفته را احیا کنیم.

۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ۱۳:۱۹
تعداد بازدید : ۶۲۳