رشد حدود 9درصدی بازار پتروشیمی تاسال 2022

رشد حدود 9درصدی بازار پتروشیمی تاسال 2022
انتظار می رود متانول با رشدی سریع بر اساس آمارهای ثبت شده 15 درصد از سهم بازار را در سال های آتی داشته باشد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاست مارت، بر اساس گزارش CAGR پیش بینی می شود که بازار پتروشیمی جهان تا سال 2022 با فروش 758.3 میلیارد دلار معادل 8.8 درصد رشد داشته باشد این میزان رشد به دلیل افزایش تقاضا برای محصولات پتروشیمی در تمام بخش های صنعت مثل حمل و نقل و ساخت و ساز در هفت سال آینده خواهد بود. 

علاوه بر این، توسعه زیرساخت ها، همراه با رشد صنعت حمل و نقل موجب رشد امکانات کشورهای پیشرو شود. تقاضای رو به رشد محصولات پتروشیمی به دلیل دسترسی گسترده به مواد اولیه ارزان در خاورمیانه و آفریقا و گاز شل در شمال امریکا بوده است. با این حال، نوسان قیمت نفت خام و نفتا موانعی برای رشد صنعت پتروشیمی ایجاد می کند.

اتیلن با بیش از 25 درصد در سال 2014 بیشترین محصول پتروشیمی مورد تقاضا بوده است و با افزایش استفاده از پلی اتیلن در صنعت بسته بندی پیش بینی می شود که میزان تقاضا برای این محصول نیز روند صعودی داشته باشد. پروپیلن با بیش از 15 درصد از سهم بازار در سال 2014 دومین محصول مورد نیاز صنایع مختلف مانند بسته بندی، پلاستیک، الکترونیک بوده است. انتظار می رود که افزایش استفاده از مشتقات پروپیلن همراه با پذیرش فناوریهای بهبود یافته مانند کراکر بخار سبک تأثیر مثبتی بر رشد تقاضای صنعت داشته باشد.

چین بزرگترین مصرف کننده عمده محصولات پتروشیمی در سال 2014 بوده است. افزایش استفاده از محصولات پلاستیکی از قبیل پلی پروپیلن، پلی اتیلن ترفتالات، پلی اتیلن و شکوفایی صنایع مهندسی پلاستیک مانند بسته بندی، صنعت خودرو و ساخت و ساز، رشد صنعت پتروشیمی را سرعت بخشیده است. 

افزایش استفاده از بنزن و زایلن در صنعت لمینیت و بسته بندی موجب تقویت میزان تقاضا برای این محصولات شده است اصلی ترین شرکتهای فعال در زمینه تولید محصولات پتروشیمی شامل  BASF ، شرکت داو کمیکال، شرکت شورون و اکسون موبیل است .

۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ۱۳:۲۹
تعداد بازدید : ۴۴۶