لزوم توجه به پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی

لزوم توجه به پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی
مشاور ارشد رئیس جمهوری گفت: پژوهش و فناوری می تواند پیوند میان بخشهای مختلف در صنعت پتروشیمی را مستحکم کند.

به گزارش شانا، اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس جمهوری و رئیس دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد امروز سه شنبه (٢٤ فروردین ماه) در بازدید از مرکز پژوهش و فناوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی (مرکز تهران) از نزدیک در جریان آخرین دستاوردهای کسب شده از سوی پژوهشگران و کارشناسان صنعت پتروشمی کشورمان  قرار گرفت.

وی در بازدید از مرکز غشا، بخشهای تولید پلیمر، کاتالیست، مواد شیمیائی و نیز چند قسمت دیگر با تاکید بر لزوم حمایت از توجه به مقوله پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: پژوهشگر صنعتگر نیست و باید همگام با دانش روز جهان و فناوریهای تازه بین المللی نیازهای پژوهشگران به طور کامل تامین شود.

ترکان ادامه داد: باید نخبه ها و  رتبه های ممتاز مراکز دانشگاهی و علمی کشور را در جریان مسیر توسعه کشور قرار داد و از دانش آنها به بهترین شکل بهره برد تا خلق تقاضا برای دانش را افزایش داد.

مشاور رئیس جمهوری تصریح کرد: حیات علمی کشور بر پژوهش استوار است و باید از پژوهشگران برای رسیدن به اهداف توسعه کشور بیش از پیش حمایت کرد.

وی با بیان این که مدیریت منابع انسانی و توجه به کارکنان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: باید زمینه پیشرفت علمی و اقتصادی کشور را بطور کامل فراهم کرد و از همه ظرفیتهای موجود باید به بهترین کل بهره برد.

به گزارش شانا، در این بازدید مرضیه شاهدائی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشمی، عباس شعری مقدم، نایب رئیس هئیت مدیره و حسن پیوندی، معاون مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی حضور داشتند و اسماعیل قنبری، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به همراه مدیران این شرکت توضیحات لازم را در بخشهای مختلف به بازدید کنندگان ارائه کردند.

۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ۱۶:۳۲
تعداد بازدید : ۹۲۵