اولین کشتی حامل تولیدات پتروشیمی اروند به خارج از کشور صادر شد

اولین کشتی حامل تولیدات پتروشیمی اروند به خارج از کشور صادر شد
اولین کشتی حامل کاستیک تولیدی شرکت پتروشیمی اروند به کشور هندوستان صادر شد. به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیرعامل پتروشیمی اروند با اعلام این خبر گفت...
روز گذشته اولین کشتی محصول کاستیک تولیدی اروند به میزان 10 هزار تن به مقصد کشور هند صادر شد و 5 هزار تن دیگر از محصولات این شرکت از اسکله های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حال بارگیری است.
ایرج معماریان با اشاره به راه اندازی واحد CA افزود: با راه اندازی این واحد قیمت محصولات پتروشیمی در بازار تا حدودی تثبیت شده است و این ثبات قیمت در خصوص کاستیک مشهود تر بوده است.
مجتمع پتروشیمی اروند با هدف تولید یک میلیون و 500 هزار تن کلر آلکالی و پی.وی.سی در سال شامل واحدهای کلرآلکالی(CA)، پلی وینیل کلراید سوسپانسیون (S-PVC)، پلی وینیل کلراید امولسیون (E-PVC)، وینیل کلراید (VCM) و اتیلن دی کلراید (EDC) ساخته شده است.
قرارداد مهندسی و خرید (E.P) به کنسرسیوم شرکت اوده آلمان و سازه ایران واگذار و هم اکنون تمام تجهیزات داخلی و خارجی واحدها وارد و از سوی پیمانکاران ایرانی نصب شده است.
طبق طراحی، پتروشیمی اروند با تولید سالانه 343 هزار تن وینیل کلراید منومر (VCM) و ارسال آن به واحد پلی‌وینیل کلراید (PVC)، دو نوع محصول سوسپانسیون و امولسیونی از آن تولید و عرضه کند.
۹ دی ۱۳۸۹ ۱۱:۵۲
پترونت |
تعداد بازدید : ۱,۲۹۴