موافقت تهران با درخواست نفتی اکوادور/ پای بنزین ایران به آمریکای‌جنوبی باز شد

موافقت تهران با درخواست نفتی اکوادور/ پای بنزین ایران به آمریکای‌جنوبی باز شد
با گذشت کمتر از 24 ساعت از درخواست "ریکاردو پاتینیو" وزیر امور خارجه و تجارت اکوادور از ایران برای واردات برخی از فرآورده‌های نفتی، مسئولان وزارت نفت برای اجرای این پیشنهاد نفتی اعلام آمادگی کردند.
علیرضا ضیغمی معاون وزیر نفت امروز در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه برای سالجاری میلادی ایران تمامی فرآورده های نفتی مازاد خود را به مشتریان خارجی پیش فروش کرده است، گفت: با این وجود ،شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی برای تامین فرآورده های مورد نیاز نفتی اکوادور آمادگی دارد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه برای سال 2013 میلادی امکان ارسال سالانه معادل 400 میلیون دلار انواع فرآورده های نفتی به این کشور منطقه آمریکای جنوبی وجود دارد، تصریح کرد: احتمالا دولت اکوادور خواستار خرید محموله‌های بنزین، گازوئیل، گاز مایع و نفت کوره از ایران است.
به گفته این عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت، به استثنای گازوئیل که ایران هیچگونه ظرفیت مازادی برای صادرات وجود ندارد، امکان صادرات سایر فرآورده‌های نفتی با استاندارد بالا به این کشور دوست وجود دارد.
به گزارش مهر، ایران سال گذشته در مجموع نزدیک به 10 میلیارد دلار انواع فرآورده‌های نفتی همچون بنزین پایه، گازوئیل، بنزین معمولی، نفت کوره، سوخت هواپیما و گازمایع به کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس، شرق آسیا، غرب اروپا و آفریقا صادر کرده است.
بر این اساس، پیش بینی می شود در نیمه دوم سالجاری امکان صادرات روزانه 20 میلیون لیتر بنزین و گازوئیل در روز فراهم شود.

اکوادور قصد دارد به زودی تعمیرات اساسی تنها پالایشگاه نفت خود را آغاز کند و از این رو درخواستی برای خرید و واردات فرآورده های نفتی به تهران اعلام کرده است.
۵ خرداد ۱۳۹۱ ۱۹:۴۳
تعداد بازدید : ۱,۳۲۲