سود تسهیلات صادرات 2درصد کاهش یافت//مقررات جدید برای صدور دسته‌چک

سود تسهیلات صادرات 2درصد کاهش یافت//مقررات جدید برای صدور دسته‌چک
رئیس کل بانک مرکزی از کاهش ۲ درصدی نرخ سود تسهیلات ریالی ‌برای صادرات و یک درصدی تسهیلات ارزی‌ در سال جاری خبر داد و گفت: در جلسه شورای پول و اعتبار مقررات جدیدی برای صدور دسته چک وضع شد.
محمود بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس‌ "توانا" در مورد مصوبات جلسه شب گذشته شورای پول و اعتبار اظهار داشت: در این جلسه که حدود 4 ساعت و نیم به طول انجامید اعضای شورا با هدف حمایت از تولید داخلی، نرخ سود تسهیلات برای صادرات را کاهش دادند.

بهمنی افزود: براساس این مصوبه نرخ تسهیلات ریالی در بخش صادرات 2 درصد و نرخ سود تسهیلات ارزی نیز یک درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: پیش از این مصوبه تفاوتی میان نرخ سود تسهیلات صادراتی با سایر تسهیلات وجود نداشت اما شورای پول و اعتبار برای کمک بیشتر در تحقق شعار سال جاری و حمایت از تولید داخلی، رای به کاهش نرخ سود تسهیلات صادراتی داد.

سخنگوی شورای پول و اعتبار در خصوص مصوبه دیگر این شورا گفت: مصوبه دیگر شورا در خصوص شرایط استفاده از حساب‌های جاری بود که در قالب مصوبه‌ای با 35 ماده و 16 تبصره به بانکها و موسسات اعتباری ابلاغ خواهد شد.

بهمنی بیان کرد: براساس این مصوبه از این پس اعطای دست چک منوط به رفع سوء اثر چک‌های پیشین و تعیین تکلیف مطالبات معوقات بانکها از متقاضی دست چک خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بنابراین تنها متقاضیانی می‌توانند دست چک دریافت کنند که تمام چک‌های پیشین آنها وصول شده و سوء‌اثری نداشته باشد و همچنین نظام بانکی، مطالبه وصول نشده بلاتکلیفی از آنها نداشته باشد.

وی همچنین از تصویب اعتبار 50.7 میلیارد ریال اعتبار برای اعطای تسهیلات آزادراه زنجان تبریز و دستورالعمل انتشار سکوک استصناع ریالی و ارزی خبر داد.

۵ خرداد ۱۳۹۱ ۱۹:۴۸
تعداد بازدید : ۱,۲۵۶