مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت: نماینده ایران در هیأت عامل اوپک به نشست دوحه می‌رود

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت: نماینده ایران در هیأت عامل اوپک به نشست دوحه می‌رود

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت اعلام کرد نماینده ایران در هیأت عامل اوپک به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در نشست روز یکشنبه (۲۹ فروردین ماه) کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در دوحه حاضر می‌شود.

اکبر نعمت اللهی، مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت به شانا گفت: حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در هیأت عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به نیابت از بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران برای اعلام مواضع تهران در نشست دوحه شرکت می‌کند.

وی افزود: با توجه به برنامه ایران برای احیای سهم از دست رفته خود در بازارهای جهانی نفت خام پس از لغو تحریم‌های ظالمانه و مطرح شدن این موضوع در نشست‌های دو و چند جانبه با وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای درک شرایط ویژه ایران به منظور بازگشت به بازار نفت در دوران پس از تحریم، وزیر نفت ایران در این نشست شرکت نمی‌کند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت تصریح کرد: ایران پیش از این اعلام کرده بود تا پیش از بازگشت تولید و صادرات نفت‌خام این کشور به سطوح پیش از تحریم‌ها نمی‌تواند به برنامه تثبیت تولید نفت بپیوندد، اما جمهوری اسلامی ایران از هر گونه تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای بازگرداندن ثبات به بازار و قیمت‌های جهانی نفت خام حمایت می‌کند.

نعمت اللهی گفت: نماینده ایران در هیأت عامل اوپک برای اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران و حمایت تهران از تلاش‌ها برای کمک به بهبود شرایط بازار در نشست دوحه حاضر می‌شود.

نشست کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به منظور بررسی برنامه تثبیت تولید با هدف بهبود شرایط بازار و قیمت‌های جهانی نفت خام روز یکشنبه در دوحه قطر برگزار می‌شود.

۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ۰۸:۵۷
تعداد بازدید : ۴۶۰