موگرینی به همراه کمیسیونرهای اروپایی وارد تهران شد

موگرینی به همراه کمیسیونرهای اروپایی وارد تهران شد
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه هیئت عالیرتبه سیاسی و اقتصادی متشکل از هفت کمیسیونر اروپایی وارد تهران شد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، کمیسیونرهای انرژی و آب و هوا، کمیسیونر تحقیقات، کمیسیونر محیط زیست، کمیسیونر شرکتها و موسسه های کارآفرینی، کمیسیونر امور انسانی، کمیسیونر آموزش و کمیسیونر حمل و نقل فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در این سفر بی سابقه همراهی می کنند.

نخستین ملاقات موگرینی در تهران با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران خواهد بود و پس از آن قرار است دو طرف کنفرانس مطبوعاتی مشترک داشته باشند.

در سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران قرار است درباره گشایش دفتر دیپلماتیک دائمی این اتحادیه در تهران مذاکره شود.

بحران سوریه از دیگر محورهای رایزنیهای مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقامهای ایرانی است.

دیدار با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیگر برنامه های موگرینی در ایران خواهد بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی بیانه ای که اسفند ماه پارسال منتشر کرد، موضوعهای سیاسی و حقوق بشر،تجارت و سرمایه گذاری،انرژی شامل نفت و گاز، انرژیهای تجدید پذیر و بهبود کیفیت انرژی و سوخت، همکاریهای صلح آمیز هسته ای که مبنای طبیعی مشارکت و همکاری اتحادیه اروپا با ایران بر اساس برجام را از محورهای گفت وگوهای خود با مقامات کشورمان اعلام کرده بود.

وی در این بیانیه همچنین مهاجرت، مبارزه با مواد مخدر، آموزش، تحقیقات، علوم، حمل و نقل شامل ایمنی هوایی، محیط زیست، مسائل منطقه ای را از مباحثی عنوان کرد که نیاز است درباره آنها گفتگو شود و تصریح کرده بود که این مباحث دائم در دستور کار اتحادیه اروپا و ایران قرار خواهد داشت.

۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ۱۰:۲۶
تعداد بازدید : ۵۵۴