٣ مرکز تحقیقاتی برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی شکل گرفت

٣ مرکز تحقیقاتی برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی شکل گرفت
مراکز تحقیقاتی در حوزه ال ان جی، شیرین سازی و سیستمهای هوشمند اندازه گیری از سوی مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با هدف تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی شکل گرفته اند.
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: باتوجه به تصمیماتی که در سطح وزارت نفت برای ارتباط نزدیک با دانشگاه ها از طریق مراکز تحقیقاتی گرفته شده، یکی از برنامه های اساسی مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران تمرکز در این حوزه است.
 
سعید پاک سرشت با بیان این که خوشبختانه اقدامهای اولیه خوبی در این زمینه انجام شده است، افزود: تاکنون سه مرکز تحقیقاتی در حوزه ال ان جی، شیرین سازی گاز و سیستمهای هوشمند و توربین راه اندازی شده است.
 
وی با بیان این که مرکز تحقیقات ال ان جی نسبت به دیگر مراکز پیشرفت بالایی دارد، افزود: با توجه به برنامه های تعریف شده، امسال یک واحد ال ان جی به صورت پایلوت راه اندازی می شود.
 
پاک سرشت اعلام کرد: مرکز تحقیقاتی شیرین سازی نیز به صورت جدی فعالیتهای خود را اجرایی می کند و در حوزه طراحی و ساخت این واحدها، موفقیتهای خوبی به دست آمده است.
 
به گفته وی، بکارگیری سیستمهای هوشمند در حوزه اندازه گیری موضوع جدیدی است که با همکاری دانشگاه علم و صنعت و مرکز تحقیقات توربین و سیستمهای اندازه گیری پیگیری می کنیم.
 
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد مقاوتی، اقدام و عمل" گفت: پژوهش و فناوری پیشگام حرکت در حوزه اقتصاد مقاومتی بوده و بیشتر فعالیتهای این مدیریت در این راستا تعریف شده است.
 
وی ادامه داد: به صورت کلی وظیفه این مدیریت در حوزه اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت شرکتهای داخلی، پژوهشگران و اندیشمندان برای تحقق سیاستهای این حوزه است.
۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ۱۰:۲۸
تعداد بازدید : ۵۰۰