بازگشت کارت سوخت به جیب مردم با بنزین ۲ نرخی

بازگشت کارت سوخت به جیب مردم با بنزین ۲ نرخی

وزیر نفت گفت: اگر با مصوبه مجلس قیمت بنزین دو نرخی شود، بدون شک شاهد بازگشت کارت سوخت به جیب مردم خواهیم بود.

بیژن زنگنه در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر سیما اظهار داشت: عمر کارت سوخت برای گازوئیل هنوز باقی است ولی برای بنزین خیر. زنگنه افزود: اگر با مصوبه مجلس قیمت بنزین دونرخی شود، بدون شک شاهد بازگشت کارت سوخت به جیب مردم خواهیم بود. وی تصریح کرد: کاهش مصرف سوخت با مکانیزه کردن مصرف خودروهای تولید داخل محقق می‌شود نه با سهمیه بندی سوخت در پمپ‌های سطح کشور.

347347357352346242462473246734737358358

وزیر نفت از سرگردانی قیمت بنزین در مجلس خبر داد و افزود: با وجود اینکه قیمت بنزین با دو نرخ ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ تومان دست و پنجه نرم می کند، من با دو نرخی شدن قیمت سوخت با سهمیه‌بندی آن موافق نیستم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: اگر فاز اول ستاره خلیج فارس راه اندازی شود دیگر نیازی به وارد کردن بنزین نداریم و شاید نیازی به سهمیه‌بندی آن نباشد. زنگنه ادامه داد: تاکنون فاز اول ستاره خلیج فارس با ۹۰ درصد پیشرفت همراه بوده و در صدد راه‌اندازی بخش تقطیر و تولید بنزین این فاز هستیم. 

به گزارش مهر، در جلسه عصر شنبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی درباره قیمت‌گذاری بنزین تصمیم‌گیری شد. براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، قیمت بنزین در قالب سهمیه‌ هر خودرو به میزان فعلی باقی خواهد ماند و میزان سهمیه را نیز دولت معین خواهد کرد. قیمت بنزین برای مصارف بالاتر از سهمیه و یا با استفاده از کارت جایگاه‌داران نیز براساس قیمت فوب خلیج فارس (قیمت روی عرشه کشتی) و هزینه‌های حمل و توزیع توسط دولت مشخص خواهد شد. بر اساس این گزارش، این مصوبه کمیسیون تلفیق برای تبدیل شدن به قانون باید در صحن مجلس به تصویب برسد.

زنگنه درباره نحوه قیمت‌گذاری نفت ایران اظهارداشت: معمولا قیمت نفت ما یک یا یک و نیم دلار پایین تر از سبد اوپک است. وی درباره تحریم‌ها اضافه کرد: از نظر بازاریابی تحریم‌ها برداشته شده است. به گفته وی، در گذشته ما تنها اجازه داشتیم به پنج کشور نفت بفروشیم در حالی که الان به اروپا و آمریکا نفت می‌فروشیم.

وزیر نفت، برگشتن ایران به جمع کشورهای اوپک را حقی طبیعی برای کشورمان خواند و گفت: ایران در کاهش تولید نفت منطقه نقشی نداشته و دستخوش تحریم‌های ناعادلانه بوده است.

وی همچنین از افزایش تولید و رساندن ظرفیت یک میلیون بشکه فازهای نفتی سیراف و ستاره خلیج فارس خبر داد و افزود: در پرداختن به موضوعاتی که به میادین مشترک پارس جنوبی مربوط می‌شود و در اقتصاد مقاومتی هم به آن تأکید شده، به درستی و با سرعت و قدرت به پیش رفته‌ایم.

وزیر نفت گفت: یکی از موضوعات با اهمیت در سال ۹۵ توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان است، هرچه ما در این زمینه قوی تر شویم میزان استخراجمان نیز به همان اندازه بیشتر می شود.

بیژن زنگنه اظهارداشت: از جمله اهداف مهم ما در امسال که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شده، افزایش میزان تولید است.

۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ۱۲:۵۳
تعداد بازدید : ۱,۰۰۱