اولویت انتخاب سرمایه گذاران خارجی با شرکتهای اروپایی است

اولویت انتخاب سرمایه گذاران خارجی با شرکتهای اروپایی است
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی با اشاره به تمایل هیئتهای اروپایی، هندی و چینی برای سرمایه گذاری در طرحهای این شرکت گفت: اولویت انتخاب سرمایه گذاران خارجی با شرکتهای اروپایی است.

فریدون فدایی دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرایی شدن برجام و امیدواری به آینده اظهار کرد: شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی نیز در شرایط کنونی با معرفی توانمندیها و ظرفیتهای شرکت به دنیا، به دنبال ارزیابی پتانسیلهای شرکتهای خارجی به منظور سرمایه گذاری آنها در طرحهای پتروشیمی ایران است.

وی به انجام مذاکراتی با هیئتهای اروپایی، چینی و هندی در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست اشاره کرد و گفت: براساس این مذاکرات، قرار است که این هیئتها تا ٣ ماه آینده برای بازدید از پروژه ها و نهایی کردن تصمیمات و امضای قرارداد به ایران بیایند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی با بیان این که دنیا به سمت صنایع پایین دستی پتروشیمی در حال حرکت است، افزود: با توجه به وجود صنایع مادر پتروشیمی در کشور، با توسعه صنایع پایین دستی می توان از خام فروشی محصولات اولیه پتروشیمی جلوگیری کرد.  

فدایی دولت به طرح توسعه کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه اشاره کرد و گفت: شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی افزایش ظرفیت این طرح را از ٥ هزار تن به ٣٠ هزار تن در سال را در برنامه دارد تا بتوان کشورهای همسایه را نیز از داشتن این محصول بی نیاز کنیم.

وی یادآور شد: شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی در حال برآورد میزان سرمایه گذاری مورد نیاز سرمایه گذاران در طرحهای این شرکت است.

فدایی دولت تصریح کرد: شرکتهای اروپایی به دلیل کیفیت تجهیزات، آلایندگی پایین ماشین آلات و بالابودن کیفیت محصولات از اولویت این شرکت برای انتخاب سرمایه گذار خارجی هستند.

۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ۱۳:۴۴
تعداد بازدید : ۵۲۴