شرق اروپا، بازار جدید محصولات پتروشیمی ایران

شرق اروپا، بازار جدید محصولات پتروشیمی ایران
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی از نمایشگاه ایران پلاست به عنوان بهترین فرصت برای توسعه همکاری‌ها در سطح صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی پتروشیمی ایران با شرکت های خارجی یاد کرد و گفت: کشورهای شرق اروپا بازار جدید پتروشیمی ایران در دوران پساتحریم هستند.

به گزارش ستاد خبری دهمین نمایشگاه ایران پلاست، مهدی شریفی نیک نفس در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در تشریح برنامه جدید صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران به کشورهای اروپایی در دوران پسا تحریم، گفت: اخیرا تفاهم نامه ای با یک شرکت اتریشی برای افزایش صادرات محصولات پتروشیمی امضا شده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران با اعلام اینکه افزایش صادرات و ایجاد یک شرکت مشترک از مهمترین اهداف امضای تفاهم نامه با این شرکت اتریشی است، تصریح کرد: از سوی دیگر در صورت توافق نهایی با این شرکت اتریشی امکان افزایش صادرات پتروشیمی ایران به کشورهای شرق اروپا همچون اسلوواکی، جمهوری چک، لهستان و بلغارستان فراهم می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ایجاد هاب مشترک پتروشیمی بین ایران و این شرکت اتریشی از دیگر اهداف امضای تفاهم نامه است، بیان کرد: این هاب می تواند توزیع کننده انواع محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران در سطح بازار اروپا باشد.
شریفی با یادآوری اینکه هم اکنون مذاکرات نهایی با این شرکت اتریشی در حال انجام است، تاکید کرد: پیش بینی می شود به زودی توافق نهایی و قرارداد با این شرکت اتریشی امضا شود.

مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران از اروپا به عنوان یکی از بازارهای سنتی صادرات محصولات پتروشیمی ایران نام برد و افزود: هم اکنون صادرات محصولات مختلف پتروشیمی ایران به کشورهای اروپایی آغاز شده است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری باشکوه و منظم دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، خاطرنشان کرد: با توجه به فضای برجام برگزاری این نمایشگاه به بهترین فرصت برای توسعه همکاری‌ها در سطح صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی پتروشیمی ایران با شرکت های خارجی تبدیل شده است.

به گزارش ستاد خبری دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، همزمان با آغاز پیش ثبت نام یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست، دهمین نمایشگاه ایران پلاست با مشارکت 900 شرکت ایرانی و خارجی از 25 کشور جهان به کار خود پایان داد.

برای نخستین بار در طول برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی، تعداد کشورهای حاضر در نمایشگاه ایران پلاست به عدد بی‌سابقه ۲۵ کشور رسیده به طوری که تاکنون شرکت‌هایی از آلمان، اتریش، ایتالیا، فرانسه، انگلیس، اسپانیا، جمهوری چک، سوئیس، هلند، دانمارک، لهستان، روسیه، بلژیک، چین، کره جنوبی، تایوان، هند، سنگاپور، ترکیه، امارات متحده عربی، عراق، بحرین، پاکستان، آفریقای جنوبی و استرالیا در این نمایشگاه حضور یافته‌اند.

علاوه بر این با اضافه شدن نام هیات تجار و بازرگانان کشورهای جمهوری آذربایجان، تونس، کنیا، بلاروس و امارات، در مجموع حدود ۲۰۰ بازرگان از ۱۹ کشور جهان از دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست بازدید کرده اند.

۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ۱۴:۵۴
تعداد بازدید : ۹۷۴