صادرات کریستال ملامین به اروپا آغاز شد

صادرات کریستال ملامین به اروپا آغاز شد
یک مقام مسئول با تشریح جزئیات سوآپ اوره در کشور، گفت: صادرات محصول کریستال ملامین این شرکت پتروشیمی به کشورهای اروپایی همچون آلمان و اسپانیا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه توسلی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید این مجتمع پتروشیمی سالانه حدود ۸۵۰ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری است، گفت: به طور متوسط سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن اوره، ۳۳۰ هزار تن آمونیاک و ۲۰۰ هزار تن کریستال ملامین در این مجتمع پتروشیمی تولید می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سالانه ۳۶۵ هزار تن اوره و حدود ۱۱ هزار تن کریستال ملامین توسط پتروشیمی خراسان به بازارهای جهانی صادر می‌شود، تصریح کرد: صادرات اوره و کریستال ملامین مجتمع پتروشیمی خراسان پس از تأمین نیازهای داخلی انجام می‌شود.

توسلی از عراق، افغانستان، هند، مالزی، سریلانکا و برخی از کشورهای آفریقایی همچون موزامبیک به عنوان بازارهای هدف صادرات محصولات پتروشیمی خراسان نام برد و افزود: بخشی از صادرات پتروشیمی پس از سوآپ بین مجتمعی، به بازارهای جهانی صادر می‌شود.

رئیس بازرگانی پتروشیمی خراسان با تاکید بر اینکه هم‌اکنون ظرفیتی معادل سالانه ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تن اوره از پتروشیمی خراسان در قالب سوآپ صادر می‌شود، تبیین کرد: در کنار صادرات اوره، سالانه حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار تن هم کریستال ملامین به بازار جهانی صادر می‌شود.

این مقام مسئول از ترکیه و هند به عنوان دو بازار سنتی صادرات محصول پتروشیمیایی، کریستال ملامین یاد کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی، صادرات این محصول پتروشیمی ایران به کشورهای اروپایی آغاز شده است.

وی با یادآوری اینکه هم‌اکنون آلمان بزرگترین بازار مصرف محصولات پلیمری اروپا است، گفت: بر این اساس در سال جاری میلادی هم موفق به امضای قراردادهای فروش کریستال ملامین با شرکت‌هایی از آلمان و اسپانیا شده‌ایم و چندین محموله به این دو کشور اروپایی صادر شده است.

توسلی همچنین از انجام مذاکراتی با برخی از شرکت‌های هلند، آلمان، ترکیه، اسلوونی، هند و پاکستان برای فروش محصولات خبر داد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون کریستال ملامین تحت لیسانس یورو تکنیپ ایتالیا تولید می‌شود.

۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ۱۵:۰۰
تعداد بازدید : ۶۱۵