تعیین تکلیف ورود ایرباس به ایران هفته آینده/ 2 یادداشت تفاهم هوایی و ریلی امضا شد

تعیین تکلیف ورود ایرباس به ایران هفته آینده/ 2 یادداشت تفاهم هوایی و ریلی امضا شد
وزیر راه و حمل و نقل فرانسه گفت: هواپیماهای ایرباس بیش از 10 درصد آمریکایی است و باید مجوز این کشور را دریافت کنیم.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آلن ویدالیس و عباس آخوندی در نشست خبری که تفاهم نامه بین دو کشور ایران و فرانسه به امضا رسید افزود: همکاری دو جانبه بین دو کشور وجود داشته که در آن هدف ها به صورت مشخص معرفی شدند.


وی در ادامه با اشاره به اینکه اهداف ما در چهارچوب توافق پاریس در مورد تغییرات دما صورت گرفته اظهار کرد: صحبت هایی در خصوص راه اندازی حمل و نقل هوشمند در شهرهای ماندگار شده است.

وی  از مشارکت زیاد فرانسوی ها در خصوص ایران ابراز خرسندی کرد و افزود: خواستار آن هستیم که در پروژه ساخت وساز همکاری داشته باشیم.

آلن ویدالیس در ادامه از مشکلاتی که در زمینه بانکی وجود دارد اظهار کرد: سفارش دهندگان ایران و طرف فرانسوی مصمم هستند که مشکل حل شود.

آلن ویدالیس با اشاره به اینکه همکاری ها نه در سطح پروژه ها بلکه آموزش به خصوص در زمینه همکاری مدرسه هوانوردی در ایران طی هفته آینده صورت می گیرد خبر داد و گفت: قرار کار در خصوص هزینه های مالی و شرکت های متوسطه صورت گرفته است.

فرانسه پیشگام در زمینه رشد اقتصادی بوده است

در ادامه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: بعد از هشت سال این پروژه برقرار شده و من مطمئن هستم اقدام سمبلیکی بین دو ملت قابل شایان است.

وی ادامه داد: فرانسه در یک و نیم سال گذشته مذاکرات متعددی با شرکت و دولت فرانسه داشته و جزو کشورهایی است که همیشه پیش گام بوده است.

آخوندی در ادامه گفت: ما مذاکرات با ایرباس را بیش از یک سال شروع کردیم و بعد از پسا برجام پیش قرارداد به امضا رسیده  و خوشبختانه از تاریخ پیش قرارداد ملاقات ها به صورت مرتب (که مالی تعمیر و نگهداری) انجام شده است.

آخوندی در ادامه گفت: نماینده ایرباس اعلام کرده که در پی روزهای آتی این قراردادها فاینال می کند.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با فرودگاه ها در راس شرکت ریلی و ناوگان دریایی همکاری و مذاکرات خوبی صورت گرفته است اظهار کرد: قرارداد خوبی در خصوص طراحی و نوسازی ایستگاه های راه آهن تهران مشهد و قم با طرف فرانسوی انجام شده است.

آخوندی در ادامه در خصوص قطار سریع السیر تهران و اصفهان گفت: خوشبختانه طرف فرانسوی همکاری خوبی در این زمینه داشته است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: در سطح حمایت های مالی و همچنین حمایت های دولتی بین دو کشور در زمینه هوایی ریلی و دریایی موافقنامه خوبی به امضا رسیده است.

به گفته آخوندی قطعا روابط اقتصادی با فرانسه رو به افزایش خواهد بود و این قرارداد ادامه دارد و در این زمینه رشد خوبی خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به دنبال این هستیم که ایران ایر به عنوان ایرلاین ملی بازسازی ساختاری شود تا بتواند در سطح منطقه با سایر ایرلاین ها رقابت کند، البته نحوه حمایت نباید از یک حالت منصفانه نسبت به سایر ایرلاین ها خارج شود.

آلن ویدالیس وزیر حمل و نقل فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آموزش هوانوردی در ایران، اظهار کرد: اهداف ما دقیقا در چارچوب توافق پاریس قرار می گیرد، علاوه بر این برای حمل و نقل هوشمند در شهرهای ماندگار برنامه هایی را ارائه کرده ایم.

وی با ابراز خوشحالی از مشارکت زیاد شرکت های فرانسوی در ایران ادامه داد: مشکلاتی در حوزه بانکی باقی است اما هم ایران و هم فرانسوی ها می خواهند این مشکلات را هر چه زودتر برطرف کنند.

وی افزود: می خواهیم همکاری را با کیفیت چند ماه پیش ادامه دهیم، همکاری نه فقط در سطح پروژه ها، بلکه آموزش، مدرسه هوانوردی فرانسه و ایران، همچنین طی هفته های آینده در خصوص نحوه تامین مالی مذاکره می کنیم.

وی با بیان این که کار ما با ایران صمیمانه و در یک فضای توام با اعتماد است از نهایی شدن قرارداد ایرباس طی چند هفته آینده خبر داد و افزود: امیدوارم آلستوم در سطح توقعات که از آن می رود، باشد.

وزیر راه و حمل و نقل فرانسه در خصوص مذاکره با آمریکایی ها برای صدور مجوز فروش هواپیما به ایران نیز گفت: هواپیماهای ایرباس بیش از 10 درصد آمریکایی است و باید مجوز این کشور را دریافت کنیم، مذاکرات با آمریکا در این رابطه احتمالا هفته آینده نهایی می شود.

۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ۱۵:۰۶
تعداد بازدید : ۵۲۵