طیب‌نیا با سکوت درباره شفاف‌سازی سیف: علت هیاهوی رسانه‌ها را نمی‌فهمم

طیب‌نیا با سکوت درباره شفاف‌سازی سیف: علت هیاهوی رسانه‌ها را نمی‌فهمم
وزیر اقتصاد با سکوت درباره اظهارات اخیر سیف در آمریکا و بدون اینکه اشاره ای به اعتراف رئیس کل بانک مرکزی به دستاورد "تقریباً هیچ" برجام کند، گفت: علت هیاهوی برخی رسانه ها را در مورد سوئیفت نمی فهمیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، علی طیب نیا عصر دیروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اظهار کرد : صادرات نفت خام و میعانات گازی در سال های گذشته 2 میلیون و 500 هزار بشکه در روز بود که در زمان تحریم و آغاز دولت یازدهم به یک میلیون بشکه در روز کاهش یافت، اما با اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها، 700 هزار بشکه به صادرات روزانه نفت اضافه شد.

وی افزود: در مرحله دوم تحریم های آمریکا، قرار بود یک میلیون بشکه از صادرات ایران کم شده و صادرات نفت ما به صفر برسد.

طیب نیا گفت: اکنون تمامی بانک های ایران به شبکه سوئیفت متصل هستند و می توانند پیام های خود را ارسال کنند و علت هیاهوی برخی رسانه ها را در مورد سوئیفت نمی فهمیم.

وی تصریح کرد: اکنون بانک ها به سادگی می توانند از سوئیفت استفاده کنند، ضمن اینکه روابط کارگزاری بانکی ایران با بانک های کوچک خارجی برقرار شده است ولی برخی بانک های بزرگ همچنان از این اتصال هراس دارند که با گفتگو برطرف می شود.

وزیر اقتصاد دولت یازدهم با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی برون زا و درون گرا بوده و این ویژگی در سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری به صراحت بیان شده است افزود: اقتصاد مقاومتی برای همه دوران ها و در هر شرایطی شرایط رشد اقتصادی کشور را فراهم می کند.

طیب نیا گفت: متوسط رشد اقتصادی کشور در 36 سال گذشته 3.2 درصد بوده که با توجه به رشد جمعیت، دیگر این میزان رشد پاسخگو نیست.

وی افزود: نرخ های رشد اقتصادی ایران  در مقایسه با بسیاری از کشورها نوسان های زیادی داشته است و با وجود اینکه 70 تا 80 درصد رشدهای اقتصادی در دنیا از بهره وری بوده اما بخش عمده رشد اقتصادی در ایران ناشی از سرمایه گذاری و رشد فیزیکی است.

۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ۰۹:۰۵
تعداد بازدید : ۵۳۴