ایران نقشی در بی ثباتی بازار نفت نداشته است

ایران نقشی در بی ثباتی بازار نفت نداشته است
وزیر نفت گفت: ایران مسئولیتی در بی ثبات کردن بازار نفت نداشته است و کسانی که مسئولیت این بی ثباتی را داشته و بازار را اشباع کرده اند، از آن فرار می کنند.
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن زنگنه وزیر نفت در یک گفتگوی رادیویی با اشاره به این که برخی کشورهای تولیدکننده نفت ازهمان ابتدا با لغو تحریمهای ایران مخالف بودند و شاید هم به این دلیل تلاش کردند قیمت نفت را پایین بیاورند تا از این طریق فشار زیادی به ما وارد کنند، افزود: هم اکنون بیش از ٢ میلیون بشکه مازاد عرضه در بازار وجود دارد که سبب کاهش شدید قیمت نفت شده است.

وی با بیان این که این کشورها تصور می کنند پس از لغو تحریمهای ایران با جوسازی بین تولیدکنندگان نفت می توانند افکار عمومی را از این موضوع که خود آنها عامل بی ثباتی بودند منحرف کنند، افزود: ایران هیچ نقشی در بی ثباتی بازار نفت نداشته است.

زنگنه با بیان این که پذیرفتن طرح فریز نفتی از سوی ایران به این معنا بود که ایران در عمل تحریمهایی که پس از سالها تلاش و مقاومت ملت برداشته شد خود داوطلبانه بپذیرد، افزود: در واقع پذیرش این موضوع از سوی ایران و تثبیت تولید نفت در سطح ژانویه ٢٠١٦ به آن معنا بود که تحریمها علیه ایران برداشته نشده است و صادرات نفت ایران در سطح دوران تحریم تثبیت شود.

وزیر نفت برگزاری نشست دوحه را آغاز همکاری میان تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای بازگرداندن ثبات به بازار نفت عنوان کرد و افزود: ایران همانند گذشته تلاش خود را برای بازگشت ثبات به بازار نفت انجام خواهد داد.

وی بر ضرورت رایزنی میان تولیدکنندگان نفت تاکید کرد و گفت: ایران مسئولیتی در بی ثبات کردن بازار نفت نداشته است و کسانی که مسئولیت این بی ثباتی را داشته و بازار را اشباع کرده اند، از آن فرار می کنند.
۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ۰۹:۲۸
تعداد بازدید : ۱,۰۵۷