لغو تحریم ایران کیفیت سوخت کشتی‌ها در امارات را افزایش داد

لغو تحریم ایران کیفیت سوخت کشتی‌ها در امارات را افزایش داد
یک شرکت آزمایش و نظارت بر کیفیت سوخت اعلام کرد، با رفع تحریم ایران و ازسرگیری عرضه نفت کوره ایران به بندر فجیره امارات، کیفیت سوختی که این بندر به کشتی ها ارائه می کند افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پلاتز، یک شرکت آزمایش و نظارت بر کیفیت سوخت اعلام کرد، کیفیت سوخت کشتی ها که در بندر فجیره امارات عرضه می شود در طی بازه زمانی فوریه تا مارس بهبود یافته و این احتمالا به دلیل از سر گیری ورود نفت کوره ایران به این بندر است.

جدیدترین آمارهای شرکت وی پی اس مربوط به بازه زمانی فوریه تا مارس در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می دهد که چگالی این نوع سوخت 0.62 درصد کاهش یافته و میزان آلومنیوم و سیلیکون موجود در آن نیز کاهش 42.5 درصدی داشته است.

تحریم ها علیه ایران در ماه ژانویه برداشته شد و محدودیت های تجارت با این کشور کاهش یافت.

به گفته منابع تجاری، هرچند نفت کوره ایران در دوره تحریم ها به طور کامل از بازار بندر فجیره حذف نشده بود، اما تامین و انتقال نفت کوره تولیدی این کشور به بندر فجیره مشکل شده بود و باید قبل از رسیدن به بندر فجیره از کانال های دیگری عبور می کرد و این بر سوخت عرضه شده در این بندر تاثیر گذاشته بود.

منابع تجاری افزودند، کیفیت نفت کوره ایران معمولا بالاست و حداکثر سولفور موجود در آن 3 تا 3.5 درصد است و این موجب می شود نفت کوره این کشور با دیگر سوخت های تولید شده در منطقه با سولفور بالا ترکیب شود و سوختی با حداکثر سولفور 3.5 درصد بر اساس معیارهای سازمان دریانوردی بین المللی عرضه شود. چگالی پایین نیز بدین معناست که سوخت مذکور دارای بهره وری بالایی است.

به گفته منابع تجاری، بندر فجیره در بازه زمانی فوریه تا مارس یعنی بلافاصله پس از لغو تحریم ها، حدود 600 هزار تن نفت کوره از ایران خریداری کرد و انتظار می رود این رقم در طی چند ماه آینده در سطح حدود 300 هزار تن در ماه تثبیت شود.

۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ۱۰:۳۳
تعداد بازدید : ۵۳۰