مشکل برقراری روابط بانکی ایران و روسیه را قبول دارم/ فروش ۴ هزار واگن روسی به ایران

مشکل برقراری روابط بانکی ایران و روسیه را قبول دارم/ فروش ۴ هزار واگن روسی به ایران
وزیر سرمایه‌گذاری و توسعه استان سورد لوفسک منطقه اورال روسیه گفت: در زمینه تحویل واگن قطار به ایران قراردادی بزودی منعقد می‌شود که طرف روسی شرایط مالی آن را از طریق بانکهای روسی تامین می‌کند و ۴ هزار واگن به ایران تحویل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وزیر سرمایه‌گذاری و توسعه استان سورد لوفسک منطقه اورال روسیه در جمع خبرنگاران در اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد:‌امروز در هیئت تجاری روسیه 30 کمپانی بزرگ حضور دارد همچنین فرماندار استان ما امروز به همدان خواهد رفت تا تفاهمنامه تجاری با فرماندار  همدان امضا کند.

وی در ارتباط با روابط بانکی ایران و روسیه گفت: ما مشکلاتی که طرف ایرانی برای برقراری روابط بانکی اظهار می‌کند را قبول داریم و قول می‌دهیم که با رفع این مشکلات بتوانیم گام بلندی برای توسعه روابط برداریم.

این مقام روسی ادامه داد: دیروز ملاقاتی میان ایران و روسیه انجام شد تا زمینه سرمایه‌گذاری‌های مشترک برای ساخت واگن در ایران انجام شود.

وی تصریح کرد: ما همچنین علاقه‌مندیم در زمینه فناوری اطلاعات، تولید محصولات و تجهیزات دارویی نیز با ایران همکاری داشته باشیم.

اورلو اظهار کرد: دیروز از پارک فناوری تبریز بازدید داشتیم و این مهم را به محققان ایرانی اعلام کردیم که امکان سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد.

وی اضافه کرد: در تمام موارد استخراج مواد معدنی در تمام مناطق ایران ما آمادگی کامل برای سرمایه‌‌گذاری داریم.

این مقام روسی یادآور شد: در زمینه تحویل واگن قطار به  ایران قراردادی بزودی منعقد می‌شود که طرف روسی شرایط مالی آن را از طریق بانکهای روسی تامین می‌کند و 4 هزار واگن به ایران تحویل می‌دهد.

وی اضافه کرد: اکنون در مرحله تهیه و تدوین قرارداد برای امضا میان دو کشور هستیم.

۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ۱۳:۰۱
تعداد بازدید : ۹۴۰