ایمن سازی طرح های در مرحله راه اندازی پتروشیمی ها

رئیس کل امور پشتیبانی ساختمان و نصب طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به این که امسال تعداد زیادی از طرحهای پتروشیمی به مرحله پیش راه اندازی و راه اندازی می رسد، گفت: این طرحها موظفند برای اجرای ایمن راه اندازی از دستورعمل تغییر و تحول سیستمها (HOS) استفاده کنند.

سیاوش امیر سرداری در گفتگو با شانا، با اشاره به رویکرد جدید این شرکت در زمینه توسعه این صنعت گفت: هم اکنون نظارت بیشتر و بهتری روی عملکرد بخش خصوصی فعال در این صنعت انجام می شود.

وی افزود: هم اکنون به صورت هفتگی با سازندگان طرحهای پتروشیمی جلسه برگزار می شود و ناظران و مهندسان NPC از طرحهای در حال ساخت در سراسر کشور بازدید می کنند.

امیر سرداری ادامه داد: ناظران و مهندسان NPC با حضور در طرحهای صنعت پتروشیمی با نظرات خود بخش خصوصی را برای تسریع در ساخت این طرح کمک می کنند، بر اساس نظر سنجی که از بخشهای خصوصی فعال در طرحها انجام شده طی دو سال گذشته رضایت قابل توجهی به دلیل حضور نمایندگان این شرکت میان صاحبان طرحها ایجاد شده است.

رئیس کل امور پشتیبانی ساختمان و نصب طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به این که در سال ٩۵ تعداد زیادی از طرحهای پتروشیمی به مرحله پیش راه اندازی و راه اندازی می رسد، گفت: این طرحها بر اساس موظف هستند برای اجرای ایمن راه اندازی از دستورعمل تغییر و تحول سیستمها (HOS) استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در برنامه ششم توسعه صنعت پتروشیمی باید جهش دوم خود را انجام دهد، امیدواریم با همکاری مدیران صنعت پتروشیمی و تلاش بخش خصوصی این صنعت به اهداف تدوین شده در این برنامه برسد.

با تحقق اهداف برنامه ریزی شده برای صنعت پتروشیمی ایران، علاوه بر دستیابی به اهداف ابلاغیه اقتصاد مقاومتی در فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی و وابستگی به خام فروشی نفت و گاز، تجارت خارجی ایران نیز با خروج از اقتصاد تک محصولی به یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات نهایی پتروشیمی تبدیل خواهد شد.

ایران برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز ٢٠ ساله قصد دارد با اجرای ٨ طرح جدید الفینی، حدود ٧ میلیون و ۵۶٨ هزار تن به ظرفیت تولید اتیلن خود بیفزاید و بر این اساس ظرفیت تولید اتیلن ایران تا پایان سال ١٣٩۴ به بیش از ١٢ میلیون تن در سال خواهد رسید. بر این اساس ایران قصد دارد تا سالانه بین ٧ تا ٨ میلیارد دلار در صنایع پتروشیمی خود سرمایه گذاری کند.

برای تولید اتیلن از نفتا، اتان،LPG و برخی منابع دیگر استفاده می‌شود و حدود ٨٢ درصد تولید جهانی اتیلن از خوراک اتان و نفتا به دست مـی‌آیـد اما کانادا، خاورمیانه و ونزوئلا که از گاز طبیعی ارزان و فراوان برخوردار هستند بیشتر از اتان استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش مؤسسه IHS سهم اتیلن تولیدی خاورمیانه در حال افزایش است و تا سال ٢٠١٩ در مجموع ٢٢ درصد کل اتیلن جهان توسط شرکت های این منطقه تولید خواهد شد.

۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ۱۵:۱۸
تعداد بازدید : ۵۵۵