روابط بانکی و اقتصادی ایران و آلمان افزایش می‌یابد

روابط بانکی و اقتصادی ایران و آلمان افزایش می‌یابد
قائم مقام بانک مرکزی در دیدار با هیئت آلمانی از خانه اقتصاد و صنعت ایالت باواریای این کشور خواستار همکاری بیشتر اقتصادی و بانکی میان ایران و آلمان شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی در دیدار با هیئت آلمانی از خانه اقتصاد و صنعت ایالت باواریای این کشور خواستار همکاری بیشتر اقتصادی و بانکی بین ایران و آلمان شد و اطمینان داد کشور ایران به تعهدات خود در توافق با کشورهای ١+٥ پایبند است.

وی ضمن استقبال از همکاریهای متقابل ایران و آلمان افزود: تحریمها سبب متضرر شدن شریکان اروپایی در مبادلات بانکی با ایران شده است و برقراری روابط بانکی لازمه برقراری روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور است.

کمیجانی با اشاره به موفقیتهای بانک مرکزی پس از اجرایی شدن برجام از جمله در مذاکره با شرکتهای بیمه‌ای ساچه ایتالیا، اوکابه اتریش و کوفاس فرانسه و تسویه تعهداتی که به دلیل تحریمها بوجود آمده بود، تصریح کرد: مذاکره با شرکت بیمه هرمس آلمان هم اکنون در جریان است که امیدواریم بزودی به نتیجه برسد، در عین حال حمایت دولتهای اتریش، فرانسه و ایتالیا در دستیابی به توافقهای ایران با شرکتهای بیمه موثر بوده است.

قائم مقام بانک مرکزی خواستار حمایت دولت آلمان در زمینه مراودات بانکی شد و عنوان کرد: طی ٣٦ سال اخیر حتی در شرائط سخت مالی ایران در پرداخت تعهدات خود هیچگونه دیرکردی نداشته و حتی مبالغی بیش از تعهدات فعلی را با تفاهم و در یک برنامه زمان بندی تسویه کرده است.

وی با درخواست از آقای پروسارت، رئیس خانه اقتصاد و صنعت ایالت باواریای آلمان برای تسریع در رفع مشکلات، گفت: نقش و جایگاه خانه اقتصاد و صنعت ایالت باواریا در اقتصاد آلمان تاثیرگذار است، بنابراین بانک مرکزی ایران خواستار مذاکرات و تفاهمهای بیشتر بانکهای ایرانی از جمله بانک خاورمیانه با هیئت آلمانی شد.

۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۴:۰۰
تعداد بازدید : ۴۴۶