تایلند و اندونزی بازار جدید پلی استر ایران می شوند

تایلند و اندونزی بازار جدید پلی استر ایران می شوند
مدیر بازاریابی و فروش شرکت فیبکو از اندونزی، تایلند، روسیه و اوکراین به عنوان بازارهای جدید پلی استر کشور در دوران پسا تحریم یاد کرد.

به گزارش ستاد خبری دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست، وحیده سلیمی مدیر بازاریابی و فروش شرکت فیبکو در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه ایران ‌پلاست با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه تولید الیاف مصنوعی، DMT و ماده اولیه پلی‌استر فعالیت می‌کند، گفت: ظرفیت این شرکت 90 هزار تن در سال است اما شرایط اقتصادی در سال 94 و 93 موجب شد که این شرکت نتواند با ظرفیت کامل فعالیت خود را انجام دهد.

وی ادامه داد: سال گذشته بر اساس برنامه تولید 25 هزار تن، توانستیم بخشی از نیاز مازاد را تامین کنیم اما ما نیز توقع داریم که بتوانیم با تمام ظرفیت اسمی وارد بازار پلی‌استر شویم.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت فیبکو تصریح کرد: این شرکت علاوه بر تامین نیاز بازار داخل به دلیل شرایط بد اقتصادی، توانسته است بخشی از محصولات تولیدی خود را نیز به کشور چین صادر کند.

سلیمی تاکید کرد: در دو ماه گذشته نیز علاوه بر بازار چین، بخشی از محصولات خود را نیز به کره جنوبی، هند و تایوان نیز صادر کردیم اما اگر شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند و بتوانیم حجم تولید را در سال 95 افزایش دهیم.

به گفته این فعال صنایع تکمیلی پتروشیمی بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قصد داریم علاوه بر تامین بخشی از بازار داخلی و همچنین کشورهایی که نام برده شد، محصولات خود را نیز به پاکستان، روسیه، اوکراین، تایلند و اندونزی نیز صادر کنیم که تمام این برنامه‌ریزی به بهبود شرایط اقتصادی در داخل کشور بستگی دارد.

۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۴:۵۸
تعداد بازدید : ۴۴۶