تولید بیش از ٤٦ میلیون تن محصول در مجتمعهای پتروشیمی ایران

تولید بیش از ٤٦ میلیون تن محصول در مجتمعهای پتروشیمی ایران
شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: تولید واحدهای پتروشیمی کشور پارسال به ٤٦,٣٣ میلیون تن رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیریت برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پروشیمی عملکرد سال ٩٤ این صنعت را اعلام کرد.

براساس این گزارش، مجموع کل تولیدات صنعت پتروشیمی کشور در اسفندماه سال گذشته بالغ بر ٣ میلیون و ٨٠٩ هزار و ٥٠٠ تن بوده که براین اساس مجموع تولیدات محصولات پتروشیمی ایران در سال ٩٤ به ٤٦,٣٣ میلیون تن رسیده است.

در این گزارش آمده است: فروش داخلی محصولات پتروشیمی در اسفندماه پارسال، یک میلیون و ٣٠٨ هزار تن به ارزش ١٨ هزار میلیارد و ٦٥٩ میلیون ریال بوده که از این میزان ٦٣٣ هزار تن به ارزش ١١ هزار میلیارد و ١٠٣ میلیون ریال خالص فروش داخلی و ٦٧٥ هزار تن به ارزش ٧ هزار میلیارد و ٥٥٦ میلیون ریال فروش بین مجتمعی است؛ مجموع فروش داخلی این محصولات پارسال به ١٣ میلیون و ٤٢٢  هزار تن به ازش ٢٣١ هزار میلیارد و ١٧٨ میلیون ریال رسید.

همچنین یک میلیون و ٤٠٠ هزار تن محصولات پتروشیمی به ارزش ٦٧٢ میلیون دلار نیز در اسفندماه پارسال صادر شده که براین اساس میزان کل صادرات محصولات پتروشیمی در سال گذشته ١٨ میلیون و ٦٥٧ هزار تن به ارزش ٩ میلیارد و ٤٠٤ میلیون دلار بوده است.

برپایه این گزارش، در مجموع در اسفندماه پارسال ٢ میلیون و ٧٠٨ هزار تن محصولات پتروشیمی به ارزش یک میلیارد و ٣٢٧ میلیون دلار به فروش رفته که از این میزان ٢ میلیون و ٣٣ تن محصول به ارزش یک میلیارد و ٦٢  میلیون دلار خالص کل فروش در این ماه بوده است.

این گزارش حاکی است: مجتمعهای قائدبصیر، کربن ایران، رجال، شیرا، تبریز، نوری، پلی نار، لاله، پلی پروپیلن، کرمانشاه، بیستون، مارون، بوعلی سینا، شازند و اهتمام جم به ترتیب بالاترین عملکرد تولید را در اسفندماه پارسال  به خود اختصاص دادند.

براساس این گزارش، مجموع تولید ١٩ مجتمع منطقه ماهشهر بیش از ١٨ میلیون تن، ١٢ مجتمع منطقه عسلویه بیش از ٢٠ میلیون تن و تولید مجتمعهای دیگر مناطق نیز بیش از ٨ میلیون تن در پارسال بوده است.

به گزارش شانا، مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز پیش از این، افزایش چهار درصدی راندمان تولید، افزایش ١٨ درصدی میزان صادرات فرآورده های پتروشیمی و افزایش ظرفیت موجود از طریق راه اندازی طرحهای جدید در سال ٩٤ را نسبت به سال ٩٣ از مهمترین دستاوردهای این شرکت اعلام کرده بود.

۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۵۴
تعداد بازدید : ۴۲۶