دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: کاهش خام فروشی راهبرد نظام است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:  کاهش خام فروشی راهبرد نظام است
فاصله گرفتن از خام فروشی و تولید محصولات نهایی و با ارزش افزوده در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی تمام ارکان نظام مورد توجه ویژه است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، دکتر محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین گرامیداشت میلاد حضرت علی(ع) که در شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان برگزار شد، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را راهبرد ملی خواند و اظهار کرد: امسال در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل همه باید با تلاش فراوان به سوی تحقق این امر گام بردارند.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار قرار دارد و در صورت بهره گیری از منابع موجود می توانیم به سوی تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ اقتصادی حرکت کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر کاهش خام فروشی و لزوم  تولید محصولات نهایی تاکید کرد: صنعت پتروشیمی ایران در راه تحقق اقتصاد مقاومتی و دوری از خام فروشی نقشی مهم دارد و تولید محصولات مختلف پتروشیمی  ارزش افزوده مطلوبی را به همراه دارد.

وی با بیان این که برنامه های جامعی برای توسعه استان خوزستان تدوین شده است گفت: این استان به دلیل دارا بودن زیرساخت های مناسب بزودی تبدیل به منطقه بزرگ اقتصادی و انرژی خواهد شد و منطقه مسجد سلیمان می تواند به یک قطب مطمئن انرژی تبدیل شود.

رضایی تصریح کرد: پتروشیمی مسجد سلیمان  می تواند برخی عقب ماندگی های تاریخی موجود در سطح منطقه را مرتفع کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ظرفیت های موجود کشورمان برای توسعه اقتصادی اظهار کرد: بزرگترین چالش کنونی اقتصاد کشور، عدم تبدیل  ظرفیت های موجود به ثروت است و امید است با عزمی ملی بتوانیم مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدن به برنامه  های پیش بینی شده را هموار کنیم.

۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۲۴
تعداد بازدید : ۴۳۳