علاقمندی ایران و سوئد برای گسترش همکاری در بخشهای مختلف انرژی

علاقمندی ایران و سوئد برای گسترش همکاری در بخشهای مختلف انرژی
وزیر نفت گفت: ایران و سوئد علاقمند به گسترش همکاری در بخشهای مختلف انرژی هستند.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه صبح امروز (شنبه، چهارم اردیبهشت ماه) در دیدار با ابراهیم بایلان، وزیر انرژی سوئد به همکاری دو کشور در بخشهای مختلف انرژی اشاره کرد و گفت: البته این همکاری در بخش نفت در گذشته محدود بوده است.

وی با بیان این که دو کشور بیشتر در حوزه های فناورانه با یکدیگر ارتباط داشته اند، تصریح کرد: شرکتهای سوئدی آس آ و ای بی بی هم اکنون در بخش برق در ایران فعال هستند.

به گزارش شانا، وزیر نفت آذرماه پارسال در دیداری با میکاییل دامبرگ، وزیر امور شرکتها و نوآوری سوئد با بیان این که ظرفیت همکاری دو کشور در بخش انرژی پیش از این نیز وجود داشته و قابل گسترش است، اظهار کرده بود: در زمینه ماشینهای مورد نیاز صنعت نفت پیش از این همکاریهایی با شرکتهای سوئدی وجود داشته و در دوران پساتحریم این شرکتها می توانند با مشارکت شرکتهای ایرانی اقدام به ساخت این ماشین آلات کنند.

زنگنه بهینه سازی مصرف انرژی، پتروشیمی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات را مهمترین زمینه های همکاری میان ایران و سوئد بیان کرده بود.

شایان یادآوری است که شرکتهای سوئدی همچنین برای همکاری در آبهای عمیق دریای خزر اعلام آمادگی کرده بودند و تجربه حفاری در آبهای عمیق دریای شمال را در کارنامه خود دارند.

۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۳:۱۰
تعداد بازدید : ۴۷۸